Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хонда: Регистрацията ни не означава връщане в F1. Нямаме планове с Ред...

Хонда: Регистрацията ни не означава връщане в F1. Нямаме планове с Ред Бул след 2026 г.

1608
0
Хонда, Ред Бул, Ред Бул Пауъртрейнс, HRC, Honda Racing Corporation
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Хонда се регистрира като производител на задвижващи системи в съответствие с правилата за агрегати, които ще важат от 2026 г., но уточни изрично, че това не означава сигурно връщане на компанията във Формула 1.

„Правилата за 2026 г. са стъпка в посока елиминиране на вредните емисии и увеличаване на електрификацията. Това съвпада с посоката на развитие на Хонда“, заяви президентът на HRC Коджи Ватанабе.

„Ето защо направихме регистрация като производител, за да продължим с изследванията. Но тази регистрация не означава връщане във Формула 1. Означава, че сме записани като производител, за да ускорим свързаните с Формула 1 проучвания. Дисциплината е върхът в автомобилните спортове.“

„За да избегнем всякакво неразбирателство: това не означава задължително, че ще се върнем. Означава, че може да започнем дискусии относно технологиите. Ще ни даде допълнителни насоки по отношение на електрификацията и елиминирането на вредните емисии“, допълни шефът на Хонда Рейсинг Корпорейшън

„Предоставяме на Ред Бул техническа поддръжка при настоящите правила. Нямаме обаче планове и разговори с Ред Бул за след 2026 г.“, каза още Ватанабе

Последното изявление е особено любопитно от гледна точка развитието на Ред Бул Пауъртрейнс. Хонда се оттегли от Формула 1 в края на сезон 2021. Японският производител се разбра с Ред Бул да продължи да произвежда и доставя задвижващи системи за тима от Милтън Кийнс и Алфа Таури. През 2022 г. споразумението бе удължено до края на 2025 г., тоест до края на периода, когато ще се използва настоящото задвижване.

Междувременно Ред Бул създаде компанията Ред Бул Пауъртрейнс с идеята да произвежда свои двигатели. Тя обаче не е в състояние да прави сама електрическата част от задвижването – така твърди Хелмут Марко. Затова води преговори с Хонда. В Токио обаче имат различни идеи. Според запознати една от тях е да се върнат като самостоятелен производител. За евентуални партньори на Ред Бул Пауъртрейнс се спрягат Форд или Хюндай.