Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Възобновихме преговорите с Хонда, не можем сами да правим електрическата част...

Марко: Възобновихме преговорите с Хонда, не можем сами да правим електрическата част на задвижването

1761
0
Хелмут Марко
Хелмут Марко; снимка: Майкъл Потс

От Ред Бул са възобновили преговорите си с Хонда – конкретно за производство на електрическата част от задвижващата система, която трябва да използват от 2026 г. нататък, защото не могат сами да я правят. Хелмут Марко обясни в интервю за австрийски медии, че тимът от Милтън Кийнс е независим и може всичко сам да свърши, казвайки същевременно, че в Ред Бул Пауъртрейнс не разполагат с необходимото ноу-хау, за да създадат точно този компонент.

„Нямахме особен избор, когато Хонда обяви, че излиза от Формула 1. Тогава преговаряхме и с Ферари. Но можете да си представите, че ако сега бяхме с техни двигатели, то те вероятно нямаше да работят както агрегатите в колите на Скудерията. За рекордно време построихме завод и вече започнахме изпитания на стендове с първия си двигател. Наехме 300 първокласни специалисти, някои от които работеха в Мерцедес-Бенц. Винаги се стараем да взимаме най-добрите професионалисти.“

„Понастоящем обаче не разполагаме с необходимото ноу-хау за разработка на електрическата част от задвижващата система. Вече започнахме разговори, защото и в това отношение искаме да сме на максимално високо ниво. Ние сме независим отбор и можем да свършим всичко самостоятелно. Но сме открити и за партньорства, които биха позволили да се намали напрежението върху Ред Бул. Вече подновихме преговорите с Хонда – от там отново проявяват интерес към сътрудничество“, заяви Марко

„Всичко трябва да се организира така, че да не се нарушават основните ни ценности. Преди всичко става дума за това, че благодарение невероятната гъвкавост на подхода ни умеем да реагираме изключително бързо“, допълни 79-годишният съветник на Ред Бул в F1.

Още по време на трите поредни старта, с които тазгодишният шампионат бе възобновен след лятната пауза, стана ясно, че Марко има насрочени разговори с Хонда. Ръководството на японския автомобилен концерн се смени и се говори, че в Токио съжаляват за оттеглянето си от Формула 1. Точно след напускането на Хонда Ред Бул спечели титлата в първенството с Макс Верстапен. Това не се случва за първи път. Хонда продаде тима си на Рос Браун след предишното оттегляне в края на 2008 г. Екипът спечели през сезон 2009 титлите при пилотите с Дженсън Бътън и при конструкторите. Колите бяха с двигатели Мерцедес, но цялата им разработка бе свършена с бюджета на Хонда и подкрепата на концерна след тогавашното му напускане на F1.