Начало Избрани Зак Браун: В организацията на Макларън имаше тотална липса на доверие

Зак Браун: В организацията на Макларън имаше тотална липса на доверие

1313
0
Зак Браун, Макларън
Зак Браун, снимка Венелин Николов

Зак Браун разкри допълнителни подробности от идването си в Уокинг в края на 2016 г. Американецът призна, че е видял отбор, който е бил подтиснат от вътрешни проблеми с доверието.

Според думите на Браун, по това време в Макларън е царяла атмосфера на войнственост, която е от започнала заседателната зала и се стигнала до работните етажи на технологичния център отбора. Той също така смята, че в онзи момент екипът се е намирал в тотален хаос.

Макларън преживя огромна криза в средата на миналото десетилетие. Една от причините за нея бе вътрешната разправия между бившия главен изпълнителен директор Рон Денис и дългогодишния партньор и акционер в тима Мансур Оджех. Отношенията между двамата бяха доста обтегнати и в някои случаи ставаха ожесточени. Същевременно злополучното партньорство с Хонда така и не даваше необходимите резултати. По този начин Макларън се бе превърнал в една бледа сянка на екипа, който някога е доминирал шампионата с пилоти като Ники Лауда, Ален Прост или Аертон Сена.

Браун разкри какво точно е видял при първото си идване в базата на тима в Уокинг преди 6 години.

„В организацията на Макларън имаше тотална липса на доверие. Честно казано това бе основното ми впечатление когато отидох там за първи път“, спомня си Браун. „Всеки бе виновен до доказване на противното по отношение на вътрешните методи на работа. Затова реално нямаше никаква работа в екип и никакъв отборен дух.“

„Според мен това започна отгоре. Просто имаше някакъв борд на директорите, в който имаше редица вътрешни битки, което се отразяваше на представянето на целия отбор. Всъщност нямаше никакъв надзор към екипа от F1, защото всички опитваха да се надцакат един друг. В крайна сметка това бе един хаотичен тим, който на практика нямаше ръководство.“

Първоначално Браун бе нает от Денис като изпълнителен директор, който отговаря за маркетинговият отдел на Макларън. Напускането на британеца в началото на 2017 г.  накараха Мансур Оджех и мажоритарните акционери на отбора да предадат ръководството на отбора на Браун. Няколко години по-късно Оджех почина след дълго боледуване.

„Не мисля, че вината за това е на един човек“, каза Браун. Американецът посочи борбата за власт, която се водеше в заседателната зала между Денис и Оджех.

„Това беше по-скоро ситуация, в която имаш борд, който не се разбира добре. Това бързо ще доведе до търкулване надолу по хълма. Също така там имаше голяма липса на доверие и увереност.“

„Знаех, че състезателният екип е спечелил много световни шампионати и победи в състезания. Ставаше дума просто за това всички да си сътрудничат, да работят заедно и да си вярват. Честно казано това отне малко повече време от очакваното. В крайна сметка сега сме на наистина добро място по същество.“

Браун също така заяви, че Макларън Груп и нейните подразделения за състезателни и шосейни автомобили сега се намират на стабилна и здрава основа, която има много положително взаимодействие между двата филиала.

„Всичко е много чисто и много ясно. Имаме състезателен борд и борд на групата. Състезателният борд взема решенията за състезанията, а груповият борд взема решенията за шосейните автомобили“, обясни главният изпълнителен директор на Макларън.

„Разбирам се добре с главения изпълнителен директор на автомобилната компания Майкъл Лейтърс. Той дойде от Ферари. Винаги участваме в заседанията на управителните съвети един на друг. Точно затова сътрудничеството между автомобилната и състезателната индустрия е отлично.“

„Също така е ясно, че се отчитам пред изпълнителния председател Пол Уолш, който е и изпълнителен председател на автомобилния отдел. А в състезателния борд сега имаме много опитни хора, които познават добре спорта и автомобилните състезания.“

„Те са такъв тип борд, който бихте искали да имате като главен изпълнителен директор. Те разбират колко бързо се движи спортът, колко бързо трябва да вземате решения и как работи играта.“

„Чувствам изключително подкрепян. Винаги съм бил подкрепян от борда на директорите. Начинът, по който той работи, е много, много добър“, завърши Зак Браун.

Макларън претърпя огромно разрастване откакто начело застана Зак Браун. Британската компания вече има подразделения в Индикар, Extreme E и Формула Е. Отборът от Уокинг също така има нов ръководител в лицето на Андреа Стела. Италианецът заменя на този пост Андреас Зайдл, който премина в Заубер.