Марк Уебър, който обяви още преди лятната пауза, че ще се откаже от Формула 1 в края на годината, обясни решението си наскоро с липсата на достатъчно мотивация и страст, необходими за да продължи да изпълнява работата си.
„По отношение на мотивацията бях на ръба в последните няколко години“, обясни пилотът на Ред Бул пред ВВС. Според австралиецът преминаването в Порше е най-добрата крачка в кариерата му, но подчертава, че вероятно напуска Гран при година по-рано отколкото трябва.
„Все още се наслаждавам на това, да седя в колата, да изляза на пистата от питлейна и да направя няколко обиколки. Това не е лесно решение и затова говорих с няколко мъже и жени от нашето обкръжение, които също са на кръстопът. Тяхното мнение бе, че ще продължат да правят това, докато могат да запазят своята мотивация.
Преди никога не съм разбирал, какво означава това. Как човек може да загуби своята мотивация? Все по-често обаче изникват въпроси, които в миналото не съм си задавал.
Не става дума за карането и за самите състезания. Става дума да изпълняваш на максимум своята програма, която заема повече от 11 месеца в годината. И тогава идва един момент, в който си мислиш: Добре, постигнал съм доста неща. А когато има някакво чувство на ситост, тогава гладът за нови успехи намалява и остава на заден план.
Всяка зима гладът намалява и огънят в стомаха вече не е същият, какъвто е бил, когато си бил на 24 години.“
Нещата които убиват този глад според Уебър са многото пътувания, нощувките в различни хотели, „може би монотонният начин на работа и разбира се медиите“ и „множество дреболии, които се радваш, когато не трябва да правиш“.
„В крайна сметка започва да напира въпросът: Трябва ли да съм тук и да върша това? И когато дойде предложението от Порше застанах пред огледалото, погледнах се в очите и си казах: Добре, знаеш ли, вероятно няма да ми се налага да правя доста от тези неща. Може би напускам Формула 1 с година по-рано, но промяната следващия сезон и възможността, дадена ми от Порше са най-доброто за мен.“
Уебър подписа дългосрочен договор с Порше и през следващата година ще участва в шампионата за издръжливост с новия LMP1 прототип на фирмата.