Косуърт не планира завръщане в F1 през 2026 г. Британската компания няма намерение отново да се включи във Формула 1 тъй като фокусира вниманието си върху други проекти.
Косуърт има богата история в F1. Британците са специалисти в произвеждането на двигатели с вътрешно горене, задвижващи системи и електроника за състезателни и серийни автомобили. Компанията трето място в класацията за най-успешни двигатели за всички времена и отстъпва само на Ферари и Мерцедес. Cosworth има 10 титли при конструкторите. Разцветът на британците настъпва с двигателя DFV, използван между 1967 и 1983 г. и разработен в сътрудничество с Форд.
Последното участие на Косуърт в F1 бе в периода 2010-2013 г. Тогава компанията доставяше двигатели на скромните отбори HRT, Лотус/Катерам и Върджин/Маруся. Производителят се оттегли от световния шампионат в края на 2013-та след като не прояви интерес към новите турбо-хибридни задвижващи системи.
Косуърт няма намерение отново да участва в F1 въпреки новината за завръщането на бившия партньор на британците Форд. Американският производител ще работи заедно с Ред Бул върху новото поколение силови агрегати, което ще се използва от 2026 г.
Името на Форд се завръща в световния шампионат за първи път от 2004 г. насам. Тогава американците притежаваха отбора на Ягуар, който бе продаден по-късно именно на Ред Бул.
Промените в правилника предизвикаха нова вълна от интерес на производителите към F1. Миналата седмица ФИА обяви, че шест производителя са подписали договори за разработка на новото поколение задвижващи системи. Сред тях попадат Ауди и Ред Бул Форд. Въпреки това, Cosworth не разглежда възможността за завръщане в спорта.
„Това никога не е било във фокуса на вниманието ни. Много сме благодарни, че успяхме да спечелим значителна част от бизнеса с автомобилни производители на оригинално оборудване“, сподели главният изпълнителен директор на Косуърт Хал Рейсингер.
„Това изисква посвещаване на всичките ви ресурси ако искате да го направите наистина добре. Лично аз обаче не вярвам да правя нещо по-малко от отлично. Това би изисквало да създадем друга част от нашата организация, която да обслужва правилно F1. До този момент на разговора не съм получил достатъчно убедително бизнес предложение от този шампионат, което, да обмисля.“
Рейсингер уточни, че Косуърт иска единствено за да генерира приходи и пари, които можем да вложи в хората и бизнеса.
„Благодарен съм, че сме уникални в някои отношения. Със сигурност това улеснява много работата ми в моята роля. Ако това би подхранило страстта на служителите и би могло да бъде жизнеспособна част от бизнеса, която позволява продължаване на инвестициите, тогава бихме го обмислили с удоволствие.“
Накрая той добави, че неговата компания редовно провежда консултации относно бъдещите правила за двигателите. Но от друга страна той обясни, че е трудно да се даде подходящ принос в даден шампионат без да има някакво участие в него.
„Мисля, че само тези, които са пряко ангажирани, наистина ще имат възможност да вземат предвид своя принос до степен, в която той би имал някаква полза. Не казвам, че има нещо лошо в това.“
„Това е тяхната програма за моторни спортове, а не нашата. Но това определено е реалността. Освен ако по мое скромно мнение не искате да бъдете пряк участник и да се включите директно, тогава те ще се консултират с нас, защото уважават мнението ви и искат да разгледат по-широк кръг от възможности. Но обикновено това ще се сведе до решения, взети от тези, които имат пряк интерес. В този случай ние не се интересуваме от каквото и да е участие в F1“, завърши Хал Рейсингер.
It’s great to see @FifthGearTV put the new @ArielMotorCo Hipercar through its paces! We developed and integrated a bespoke battery system and fitted our Cat Gen to the high-performance EV, giving it the ability to recharge on the move.
Watch now: https://t.co/QhXqd4bBXD pic.twitter.com/nugm36frh9
— Cosworth (@Cosworth) February 7, 2023