Старите съперници Петер Солберг и Себастиен Льоб ще се изправят отново един срещу друг, но в по-различна надпревара от ралитата, където се надбягваха до миналата година. Двамата ще участват през предстоящия уикенд в поредния кръг от европейския раликрос шампионат, който ще се проведе във Франция.
Солберг остана без място във WRC в края на миналия сезон. Форд оттеглиха заводската си подкрепа и Малкълм Уилсън успя да задържи М-Спорт в първенството благодарение спонсорството на Катар. Той предпочете млади пилоти – Тиери Нювил, Мадс Остберг, Евгени Новиков, а Петер заяви категорично, че няма да плаща, за да кара. В продължение на няколко години той се състезаваше с финансиран от него отбор, като усилията за набиране на средства бяха огромни и не винаги се увенчаваха с успех.
При това положение Солберг благодари на всички, с които бе работил през 15-те си години във WRC и намери ново предизвикателство. През 2013-та той участва в европейския раликрос шампионат – за първи път кара пълен сезон в такова първенство от 1996 г. насам.
Льоб ще е гост-пилот за надпреварата в Лоеак. Деветкратният носител на короната в световните ралита е с ограничена WRC програма (само четири надпревари), кара в GT сериите на ФИА, участва в още няколко различни проекта – опита силите си в Порше Суперкъп и подобри рекорда на изкачването Пайкс Пийк, а отскоро е съсредоточен върху работата по автомобила на Ситроен за WTCC С-Елизе. Себастиен ще се състезава догодина заедно с Иван Мюлер в световния шампионат за туристически автомобили. Лоеак пък бе обявен като участие по-рано тази година, след като той получи специална покана от организаторите.
И двамата пилоти ще карат Ситроен DS3 Supercar.
– Естествено, че няма да се боря само с Льоб този уикенд – засмя се WRC шампионът за 2003 г. – В първенството има няколко наистина силни пилоти този сезони, които никак не са лесни за побеждаване. Тези серии са едни от най-конкурентните, в които някога съм участвал. Би трябвало да се получи страхотна битка. Надпреварата е най-важното нещо за мен – обясни той.
Петер ще е с нов двигател за надпреварата във Франция, но не искаше да издава твърде много подробности преди самия старт:
– Би трябвало да имаме повече мощност и се чувстваме суперуверени в момента. Вече показахме сериозна скорост, нужен ни е само малко повече късмет. Вълнението за състезанието е сериозно, тъй като трасето е истинско предизвикателство. Според мен то всъщност е почти изцяло чакъл, само тук-там има асфалт. Затова ще е особено важно да настроим правилно окачването, за да извлечем максимума от характеристиките на конфигурацията.