Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 По-удобно ли е Ферари SF-23 за Сайнц, отколкото за Льоклер?

По-удобно ли е Ферари SF-23 за Сайнц, отколкото за Льоклер?

2621
0
Карлос Сайнц, Ферари
Карлос Сайнц; снимка: Ферари

Броени дни преди началото на първия състезателен уикенд от сезон 2023 във Формула 1 продължават анализите на представянето на отборите в предсезонния тест на пистата Сахир. От Ферари заявиха, че са изпълнявали програмата си без да се интересуват от класирането и какво вършат съперниците. Един от въпросите обаче, които се разискват след тренировките, е дали новият SF-23 не пасна по-добре на Карлос Сайнц, отколкото на Шарл Льоклер.

„Според мен е невъзможно да се направи такова сравнение“, заяви Сайнц

„Карахме в различни периоди от деня при променящи се условия. Няма как да се каже със сигурност. Все още не знам и дали колата пасва повече на стила ми на управление в сравнение с миналия сезон, защото не съм я карал в чисто квалификационен режим. Не съм опитал да изстискам всичко от нея, до последната десета от секундата. В началото на миналата година бях с десета или най-много две зад съотборника си. В тестовете обаче е трудно да се прецени дали има резерв и колко бих могъл да спечеля.“

Сайнц каза също така, че е провел допълнителни тренировки тази година, за да е по-подготвен за сезона

„Предишния сезон не се получи добре. Сега се надявам чрез анализ на различни настройки и усъвършенстване стила на каране да се представя далеч по-добре. През пролетта на 2022 г. не знаех какъв подход изисква колата. Затова задачата ми в тренировките бе да разбера какво точно искам от болида, да набележа процес по намиране на оптималния баланс. Тези неща не успях да свърша миналата година – поради една или друга причина, които сега няма да обсъждам“, обясни Сайнц.

Според Гадзета дело спорт програмата на Ферари за предсезонния тест е била със сериозни количества гориво. Дори в късите серии в колите имало по 35-40 кг. В нито един тур от стинтовете не е падало под 20 кг. Предполага се, че това може да е една от причините за по-високото износване на гумите при SF-23 в сравнение с Ред Бул RB19. Сайнц не се притеснява от деградацията, въпреки че тя бе един от по-сериозните проблеми при F1-75 през 2022-ра.

„Ние проведохме много различни изпитания, опитвайки се да постигнем подобрение там, където бе възможно. Проверявахме работата на автомобила с различни настройки. Процесът на изучаване на SF-23 продължава. Анализираме събраните данни и ще ги имаме предвид в бъдеще по отношение развитието на болида“, сподели испанецът.

На въпрос какво може да каже за потенциала на Ферари за тази година Сайнц отговори: „Засега нищо особено.“

„Колата е различна, но няма големи промени. Все още има подскачане, но не е голямо, а и се дължеше в известна степен на факта, че на моменти се стремим да го предизвикаме умишлено, за да сме наясно с процеса. Като цяло предпочитам да не правя категорични изводи“, каза още Сайнц.