Броени дни преди началото на първия състезателен уикенд от сезон 2023 във Формула 1 продължават анализите на представянето на отборите в предсезонния тест на пистата Сахир. От Ферари заявиха, че са изпълнявали програмата си без да се интересуват от класирането и какво вършат съперниците. Един от въпросите обаче, които се разискват след тренировките, е дали новият SF-23 не пасна по-добре на Карлос Сайнц, отколкото на Шарл Льоклер.
„Според мен е невъзможно да се направи такова сравнение“, заяви Сайнц
„Карахме в различни периоди от деня при променящи се условия. Няма как да се каже със сигурност. Все още не знам и дали колата пасва повече на стила ми на управление в сравнение с миналия сезон, защото не съм я карал в чисто квалификационен режим. Не съм опитал да изстискам всичко от нея, до последната десета от секундата. В началото на миналата година бях с десета или най-много две зад съотборника си. В тестовете обаче е трудно да се прецени дали има резерв и колко бих могъл да спечеля.“
🇧🇭We finished the test without any issues and we completed the full run plan we had for these three days,so thank you to the entire team. Now it’s all about analyzing the data to arrive as prepared as possible to the first GP of the year!
👉https://t.co/q8TIzc48PA
–#Carlossainz pic.twitter.com/1iL3a0jrrZ— Carlos Sainz (@Carlossainz55) February 25, 2023
Сайнц каза също така, че е провел допълнителни тренировки тази година, за да е по-подготвен за сезона
„Предишния сезон не се получи добре. Сега се надявам чрез анализ на различни настройки и усъвършенстване стила на каране да се представя далеч по-добре. През пролетта на 2022 г. не знаех какъв подход изисква колата. Затова задачата ми в тренировките бе да разбера какво точно искам от болида, да набележа процес по намиране на оптималния баланс. Тези неща не успях да свърша миналата година – поради една или друга причина, които сега няма да обсъждам“, обясни Сайнц.
Според Гадзета дело спорт програмата на Ферари за предсезонния тест е била със сериозни количества гориво. Дори в късите серии в колите имало по 35-40 кг. В нито един тур от стинтовете не е падало под 20 кг. Предполага се, че това може да е една от причините за по-високото износване на гумите при SF-23 в сравнение с Ред Бул RB19. Сайнц не се притеснява от деградацията, въпреки че тя бе един от по-сериозните проблеми при F1-75 през 2022-ра.
„Ние проведохме много различни изпитания, опитвайки се да постигнем подобрение там, където бе възможно. Проверявахме работата на автомобила с различни настройки. Процесът на изучаване на SF-23 продължава. Анализираме събраните данни и ще ги имаме предвид в бъдеще по отношение развитието на болида“, сподели испанецът.
На въпрос какво може да каже за потенциала на Ферари за тази година Сайнц отговори: „Засега нищо особено.“
„Колата е различна, но няма големи промени. Все още има подскачане, но не е голямо, а и се дължеше в известна степен на факта, че на моменти се стремим да го предизвикаме умишлено, за да сме наясно с процеса. Като цяло предпочитам да не правя категорични изводи“, каза още Сайнц.
From Seb’s amazing victories to our first with @Schumacher ❤️
We look back at our history at the #BahrainGP, all in the #SFApp 📱
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 27, 2023