Какво ще ни донесе сезон 2023
След края на тестовете в Бахрейн и преди началото на новия сезон във Формула 1 всички експерти бяха единодушни, че Ред Бул са фаворити. Ферари не са далеч, а Мерцедес ще започне годината много по-добре от миналата. Редът след тях ще е още по-оспорван, но се усещаше известно притеснение, че Ред Бул може да направи годината безинтересна. Дали ще е така, има много време, за да разберем. Защото дори и наистина „биковете“ да откриват сезона като фаворити, той включва 23 състезания по четирите краища на света. А развитието на техниката за шампионите ще бъде сериозно ограничено. Това е една от темите ни в този традиционнен предсезонен брой, който отново пуснахме и на хартия.
Има и друго: въпреки отличното представяне в изпитанията, надеждни наблюдатели твърдят, че в Ред Бул настроението е малко по-различно от предишните години. Особено ако екипът наистина е няколко десети пред всички други, то този път Серхио Перес може да се окаже големият съперник на вече двукратния шампион Макс Верстапен. Това може да направи първенството интересно като шампионатите през 1984, 1988, 1989 или 2016 г. Дали и това ще се случи, предстои да видим. Но за мнозина в падока е очевидно, че Чеко е наясно, че при всички случаи той вероятно ще отстъпи мястото си догодина на Ник де Врис. Особено ако нидерландецът се справи силно в Алфа Таури. За мексиканеца 2023 г. може е да единственият и последен шанс да се пребори за короната. Дали ще получи изобщо тази възможност е друг въпрос, но той е само един от многото преди началото на новия сезон.
В правилата не настъпват много промени, но все пак има такива – за тях също ви разказваме
Ще има нови елементи използването им може да осигури успех. Как са интерпретирали макар и неголемите нови изисквания и изобщо какъв път на развитие са избрали отделните екипи разглеждаме отделно тим по тим заедно с традиционните кратки визитки на екипа и пилотите. Хвърляме поглед и към пистите с най-новото трасе в Лас Вегас, където състезанието се очаква с невиждан интерес.
В своите разкази от историята Паоло д’Алесио ни връща този път към легендарен болид създаден от една компания, но използван и спечелил с друг отбор. Днес подобно нещо едва ли може да се случи. Но връзките между отборите са не по-малко интересни и ще е много любопитно, ако „клиентски тим“ като Астън Мартин се представи по-силно отбора „майка“, каквито прогнози също има преди началото на новия сезон…
Хартиеният вариант на списанието може да намерите в разпространителската мрежа от 2 март, четвъртък.
Както обикновено, броят ви чака в дигитален формат на сайта e-spisanie.com!
Списание ClubS1 е част от програмата за лоялност на Shell – ClubSmart. Можете да получите достъп до електронния вариант на списание ClubS1 и с ваучер, като замените част от своите ClubSmart точки.
Приятно четене!
Иван Тенчев