Себастиян Фетел от екипа на Ред Бул постигна безапелационна победа в Гран при на Белгия на легендарната писта Спа-Франкоршамп. Германецът подпечата триумфа си още в първата обиколка, изпреварвайки стартиралия от първа позиция Люис Хамилтън с Мерцедес. Втори се нареди Фернандо Алонсо, като по този начин ограничи загубата на точки спрямо водача във временното класиране, а Хамилтън зае третото място на подиума.
Кими Райконен, който до този момент бе втори в класирането при пилотите отпадна след 27 състезания в точките заради проблеми със спирачките. Четвърта позиция зае Нико Розберг (Мерцедес), следван от Марк Уебър (Ред Бул), Дженсън Бътън (Макларън), Фелипе Маса (Ферари), Ромен Грожан (Лотус) и Адриян Сутил (Форс Индия). Последното място в точките остана за Даниел Рикиардо от екипа на Торо Росо.
Надпреварата в Белгия започна на сухо, като голяма част от пилотите в челото стартираха с гуми медиум. Температурата на въздуха бе 19 градуса, докато тази на асфалта бе 25 градуса.
Люис Хамилтън направи добър старт, подобно бе и положението при Себастиян Фетел. Германецът обаче успя да изпревари съперника си след изкачването по Червената вода, където по-високата му максимална скорост му позволи да направи чиста маневра, дори без DRS. Марк Уебър направи слаб старт и загуби много позиции, пропускайки пред себе си Нико Розберг, Дженсън Бътън и Фернандо Алонсо. Пол ди Реста бе седми, следван от Нико Хюлкенберг, Кими Райконен и Ромен Грожан.
Алонсо опита изпреварване срещу Бътън в третата обиколка, но пилотът на Макларън се защити успешно. Тур по-късно обаче англичанинът нямаше какво да направи и Алонсо вече бе четвърти. Темпото на Бътън явно не бе достатъчно високо и минути по-късно бе изпреварен и от Уебър.
Алонсо продължаваше да си пробива път напред и в шестата обиколка успя да изпревари благодарение на системата DRS и Нико Розберг. Отзад Нико Хюлкенберг бе образувал тапа, като зад него бяха събрани Райконен, Грожан, Перес и Маса. Перес атакува Грожан в осмата обиколка и зае десета позиция, принуждавайки обаче французина да направи грешка и да пропусне и Маса пред себе си.
Райконен от своя страна успя да се справи с Хюлкенберг в деветата обиколка и се придвижи осми. Уебър също имаше доста добро темпо и се доближи плътно до Розберг в борба за четвъртата позиция.
Фелипе Маса и Нико Хюлкенбер станаха първите пилоти в бокса, влизайки в десетата обиколка и залагайки на стратегия с две спирания. Бразилецът сложи отново медиум гуми, докато германецът заложи на твърди.
В 11-ия тур Ди Реста влезе в бокса, позволявайки на Райконен да се изкачи до седма позиция. Състезанието продължаваше на сухо трасе, но рискът от дъжд бе 60%.
Хамилтън влезе в бокса в 12-ата обиколка, излизайки девети зад Перес и Грожан. Благодарение на своите нови гуми медиум, пилотът на Мерцедес бързо успя да се справи с французина и да заеме осма позиция. На правата Кемел обаче Грожан контраатакува и си върна осмото място.
Нико Розберг мина през питлейна в 13-ия тур и се върна на девета позиция зад Перес. Само обиколка по-късно същото направиха Алонсо и Уебър, като испанецът сложи медиум гуми и излезе зад Грожан и Хамилтън. Двамата световни шампиони обаче бързо се справиха с французина и заеха четвърта и пета позиция.
Себастиян Фетел направи първото си спиране в 15-ата обиколка и се върна втори зад Дженсън Бътън. В същото време Алонсо изпревари Хамилтън на Сурс след грешка на пилота на Мерцедес. Така испанецът излезе трети, а англичанинът не успя да контраатакува на Кемел, което означаваше, че Ферари разполага с доста висока максимална скорост.
Фетел пък от своя страна изпревари Бътън при спирането на Автобусната спирка и си върна водачеството. Така след първите спирания германецът продължи да води, следван от пилота на Макларън, който единствен от състезателите в челото не бе направил спиране. Алонсо бе трети на повече от шест секунди зад Фетел, следван от Хамилтън, Розберг, Грожан, Уебър и придвижилия се напред Маса. Гутиерес, който също не бе спирал в бокса пък се движеше пред Перес и Райконен, които водеха сериозна борба за десетата позиция.
Бътън влезе в бокса в 18-ия тур и излезе осми зад Маса. Англичанинът обаче бързо успя да се справи със съперника си на Автобусната спирка и се изкачи на седмо място. Райконен и Сутил бързо се справиха с Гутиерес, който вероятно щеше да разчита само на едно спиране. Перес пък влезе в бокса и потъна в класирането.
След 20-ата обиколка преднината на Фетел пред втория Алонсо вече бе почти осем секунди. Хамилтън бе трети на 2,6 сек. зад пилота на Ферари, следван от Розберг, Уебър, Грожан и Бътън. Уебър и Бътън бяха единствените пилоти в челото, заложили на твърдите гуми след първите си спирания в бокса. Най-интересна продължаваше да е борбата между Розберг и Уебър. Бътън пък се справи с Грожан и излезе шести.
Отпред Фетел продължаваше да увеличава преднината си. Гумите на французина явно бяха в края на своя живот и влезе в бокса, позволявайки на Маса и Райконен да се придвижат напред с позиция. Финландецът бе съвсем близо до своя съперник и се очакваше съвсем скоро атака за седмата позиция.
Борбата на Райконен с Маса завърши в 26-ата обиколка след като при атака на Автобусната спирка финландецът допусна грешка и се прибра в бокса, вероятно заради проблем с предните спирачки. Това означаваше, че серията от 27 поредни състезания в точките приключи в 28-ата надпревара.
Люис Хамилтън влезе в бокса в 28-я тур и сложи твърди гуми, същото секунди по-късно направи и Фелипе Маса. Обиколка по-рано за обслужване бе минал и Розберг. И докато в челото Фетел вече водеше с повече от 10 секунди, то Пастор Малдонадо удари Пол ди Реста на последния завой в зрелищна битка между Гутиерес, Малдонадо, Сутил и Ди Реста.
Алонсо използва момента и влезе в бокса в очакване на излизането на кола за сигурност на пистата. Испанецът излезе трети зад Фетел и Уебър и с малко предимство пред Бътън. Хамилтън и Розберг бяха пети и шести след вторите си спирания, а седми и осми бяха Грожан и Маса.
Марк Уебър също мина през бокса 14 обиколки преди края на надпреварата, завръщайки се на пистата на шеста позиция зад Розберг. В 31-ия тур и Фетел мина през бокса и безпроблемно се върна начело. Преднината му бе толкова сериозна, че дори на дългата права Кемел колата на испанеца не се виждаше. Преднината му бе почти седем секунди, което означаваше че трудно ще бъде изпреварен при липса на проблеми от техническо естество.
Дженсън Бътън бе трети, но твърдите му гуми бяха доста износени, което означаваше, че вероятно ще спира още веднъж в бокса. Хамилтън и Розберг се движеха на четвърта и пета позиция, а Уебър бе шести, пред Грожан и Маса. Бътън спря за последно в 35-ата обиколка и се върна на шеста позиция пред Ромен Грожан.
Марк Уебър пък се възползваше от новите си гуми медиум и се залепи зад Розберг в борба за четвъртото място. Сутил от своя страна изпревари Перес в борба за деветото място.
Борбата в челото изглеждаше решена, след като Фетел водеше с повече от 10 секунди пред Алонсо и продължаваше да увеличава преднината си. Хамилтън пък бе трети на 12 сек. зад испанеца. Зад него обаче борбата между Розберг и Уебър караше двамата пилоти да дават всичко от себе си и да го настигат, макар и бавно.
Четири обиколки преди края Маса успя да изпревари на Кемел Грожан, който бе единственият пилот заложил на стратегия с едно спиране в челото. Така бразилецът се придвижи не седма позиция, а пилотът на Лотус отиде осми.
Рикиардо пък се възползва от гумите медиум и мина пред Перес в борбата за последната точка. До края други размествания в класирането не настъпиха и така Фетел увеличи преднината си в класирането на 46 точки пред Фернандо Алонсо, Хамилтън пък излезе трети на 58 точки зад водача. При отборите пък Ред Бул води със 77 точки пред Мерцедес.
Следващата надпревара е след две седмици на друго легендарно трасе – Монца.