Начало Избрани Бътън обмисля повече участия в НАСКАР през 2024 г.

Бътън обмисля повече участия в НАСКАР през 2024 г.

392
0
Дженсън Бътън
Дженсън Бътън; снимка: DTM

Дженсън Бътън обмисля повече участия в НАСКАР през 2024 г. 43-годишният състезател каза, че не изключва възможността да се състезава и на овални трасета в бъдеще.

Бътън ще направи дебюта си в НАСКАР в края на този месец. Бившият пилот от F1 ще кара Форд Мустанг №15, подготвен от отбора на Rick Ware Racing. Британецът става вторият световен шампион от F1, който ще се включи в състезанието на пистата край Остин след Кими Райконен. Финландецът ще бъде зад волана на Шевролет Камаро ZL1 №91, подготвен от Trackhouse Racing.

Това ще бъде напълно ново начинание за Бътън. Световният шампион от 2009 г. няма никакъв опит с подобни автомобили. След оттеглянето си от F1, той записа участия в WEC, Extreme E, Super GT, британския GT шампионат и Nitro Rallycross Championship

Бътън ще запише общо три старта за сезон 2023 в НАСКАР. Освен в Остин, британският състезател ще кара на новата улична писта в Чикаго, както и на нормалното трасе в Индианаполис. Следователно той няма да участва в състезания, които се провеждат на овални писти.

Бившият пилот на Браун GP и Макларън не изключва възможността да кара на някое овално трасе в бъдеще.

„Всички знаехме, че овалът няма да е добра идея“, каза Бътън в предаването RaceHub по FOX.

„Бих се радвал да се състезавам на овал, но подобно нещо изисква съвсем друг набор от умения. Да, бих участвал в такива състезания в бъдеще. Разбира се, първо трябва да ми харесат автомобилът и сериите. След това ще взема решение дали да продължа развитието си в тази сфера или не“, добави бившият пилот от F1.

Бътън разкри, че е фен на НАСКАР още от няколко десетилетия. Британецът също така призна, че е видял за първи път автомобил от американската купа във филма „Дни на грохот“

„Гледам НАСКАР от много време, може би няколко десетилетия“, разкри Бътън. „В края на 80-те години имахме само четири телевизионни канала и не получавахме информация за никакъв истински спорт извън европейския. Всъщност „Дни на грохот“ беше първият филм, който ме запозна с НАСКАР, защото именно там за първи път видях такъв автомобил.“

„НАСКАР е коренно различно от това, с което съм свикнал. Вероятно това ме спря да си задавам въпроса дали ще мога да се състезавам в там, защото е толкова различно от всичко, което опитвал досега. Тогава имаше повече овали и нямаше улични трасета. Купата не ме вълнуваше толкова много, защото в нея има съвсем друг набор от умения. Но сега в НАСКАР има повече нормални трасета, което определено е по-примамливо. Освен това смятам, че ще съм по-конкурентоспособен на такива писти, отколкото на овали“, каза още Бътън.

Бътън ще стане поредният състезател от F1, който се е пробвал в НАСКАР. В миналото това са правили световните шампиони Кими Райконен и Жак Вилньов. Тук се включват още Хуан Пабло Монтоя, Скот Спийд, Нелсън Пике- младши и др.

Британецът каза, че бъдещето му в американската купа ще зависи и от резултатите му в трите старта, които ще запише тази година.

„Всичко зависи от представянето, нали така?“ Причината, поради която получих този шанс, е свързана с отношенията ми с Mобил 1. Но ако нещата не провървят добре, това не е добра новина за перспективите ми да получа покана за участие в повече стартове през 2024 г.“

„Пистите, които сме избрали, работят наистина добре за мен. Вярвам, че те са перфектното трио. Познавам отлично COTA, докато Чикаго е напълно непознато трасе за всички. Да караш такъв автомобил на улично трасе звучи налудничаво – така че за всички ни ще бъде едно и също. Оформлението на Инди ще бъде различно от това, с което съм свикнал, но все пак ще има познати завои“, заключи Дженсън Бътън.