Начало Други Бътън ще се състезава в НАСКАР

Бътън ще се състезава в НАСКАР

514
0
Дженсън Бътън
Дженсън Бътън, снимка Уилямс

Дженсън Бътън ще се състезава в НАСКАР. Бившият пилот от F1 ще направи дебюта си в американската купа в края на този месец. Британецът ще се включи в състезанието на пистата покрай Остин с автомобил Форд Мустанг, подготвен от тима на Rick Ware Racing.

Бътън ще кара Форд Мустанг №15 на Rick Ware Racing и ще има подкрепата на Стюард-Хаас Рейсинг. Основният спонсор на автомобила ще бъде известната марка за синтетично моторно масло Мобил 1. Състезанието, в което ще участва Бътън носи името EchoPark Grand Prix

43-годишният състезател няма да е единственият световен шампион от F1, който ще кара в НАСКАР през сезон 2023. Неговият колега и съперник Кими Райконен също ще кара в уикенда в Остин. Първенецът от 2007 г. ще кара Шевролет Камаро ZL1 №91, подготвен от отбора на Trackhouse Racing. Следователно двамата световния шампиони ще се засекат на писта, която познават отлично заради участията си в F1.

Бътън ще запише няколко старта в НАСКАР. Освен участието си на Circuit of the Americas (COTA), британецът ще кара и на новото улично трасе в Чикаго на 2 юли. След това той ще се включи и в надпреварата на пълната конфигурация на пистата Индианаполис, която ще се проведе на 13 август.

EchoPark Grand Prix ще бъде първото участие на Бътън в някоя от дивизиите на НАСКАР. Събитието ще се проведе само няколко месеца преди 24-те часа на Льо Ман. Тогава Бътън ще кара модифициран автомобил Шевролет Камаро ZL1 Next Gen, подготвен от Хендрик Моторспортс. Британецът ще си партнира с легендата от НАСКАР Джими Джонсън и еднократният шампион в DTM Майк Рокенфелер.

Бътън има дългогодишни отношения с Мобил 1. Британецът бе подкрепян от известната марка моторни масла когато караше за отборите на Браун GP и Макларън

„Спечелих световния шампионат с Мобил 1. 14 от 15-те ми победи в Ф1 бяха с Мобил 1. Освен това бяхме заедно и когато участвах в шампионата Super GT“, сподели Бътън.

„Имахме наистина близки отношения през годините и не мога да си представя по-добър партньор от тях“, продължи бившият пилот от F1. „Мобил 1 е важна част от осъществяването на тези състезания в НАСКАР. Затова че съм им много благодарен, че ми дадоха тази възможност. Очаквам с нетърпение да работя заедно с марката и извличам най-доброто от всеки състезателен уикенд.“

Бътън бе част от F1 от 2000 до 2017 г. През този период той кара за отборите на Уилямс, Бенетон, Рено, БАР, Хонда, Браун GP и Макларън. Британецът спечели световната титла през 2009 г. с тогавашния екип на Рос Браун. В края на 2016 г. той реши да се оттегли частично от спорта и стана резервен пилот на Макларън. Последното му участие в F1 беше Гран при на Монако 2017. Тогава той замести Фернандо Алонсо, който реши да се пробва за първи път в Индианаполис 500.

След като напусна F1, Бътън кара в различни шампионати и серии. 43-годишният състезател се включи в клас LMP2 на WEC с тима на SMP Racing. Освен това той спечели титлата в японския шампионат Super GT с Team Kunimitsu и автомобил Хонда NSX-GT. Британецът записа участия и в британския GT шампионат, Extreme E и Nitro Rallycross Championship

Бившият пилот от F1 признава, че излизането на пистата с автомобил от НАСКАР ще бъде съвсем различно предизвикателство от всичко, с което се е занимавал досега.

„Участието с автомобил от Купата на НАСКАР много различно от това, с което съм свикнал. Той е много по-тежък, има много по-малка мощност и на практика не разполага с притискаща сила“, каза британецът.

„Този автомобил има секвенциална скоростна кутия, в която трябва да натискаш газта. В крайна сметка много неща, които трябва да науча за много кратко време.“

„Лично аз се вълнувам от новото предизвикателство. По принцип винаги давам 100 % от себе си, без да има значение в каква дисциплина участвам.“

„Не го правя само за удоволствие. Искам да бъда конкурентноспособен в НАСКАР. Знам, че ще ми трябва малко повече време докато това се случи. Ето защо правенето на тези три състезания ще бъде една добра подготовка за мен.“

Бътън се въздържа от смели прогнози по време на дебютния си старт НАСКАР.

„Най-важното за мен е да се наслаждавам. Искам да се чувствам комфортно в колата, знаейки, че мога да извлека максималния й потенциал.“

„Резултатът си е резултат. Нека да видим какво ще се случи. Честно казано искам да придобия увереност да спирам толкова късно, колкото ми се иска, да пренасям скоростта през високоскоростните завои и да мога да се състезавам колело до колело с останалите пилоти в НАСКАР“, завърши Дженсън Бътън.