Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Васьор: Трябва да реализираме потенциала си през целия уикенд

Васьор: Трябва да реализираме потенциала си през целия уикенд

1539
0
Фредерик Васьор
Фредерик Васьор; снимка: Виктор Алекян

Рядко се е случвало след състезание на брифинг на Ферари има толкова малко хора, колкото в Джеда. Спомням си, че беше така, когато Фернандо Алонсо загуби титлата в Абу Даби през 2010 г. Тази година в Саудитска Арабия ситуацията бе почти идентична с Фредерик Васьор. Той просто се чудеше как да намери прилични отговор на тежките въпроси без да обиди никого от екипа си. Французинът с вид на лионски хлебар се опитваше някак да обясни, че картината не е чак толкова черна, колкото изглежда и се описва от италианските колеги. Стараеше се да даде поне някаква утеха, че по-добро представяне на Ферари може би е въпрос на малко по-добри настройки.

„Не искам да изтъквам положителната страна, защото резултатът от уикенда не е добър. Трябва да сме фокусирани върху това, което се обърка, а не върху положителните неща“, заяви Васьор

снимка: Виктор Алекян

„Но трябва да имаме предвид и позитивното, за да се направи правилен анализ какво върви добре. Мисля, че квалификациите минаха доста прилично. Със сигурност винаги искаме да вършим по-добра работа и беше трудно да се знае точно какъв всъщност е пълния потенциал на Ред Бул, защото Макс [Верстапен] не кара в Q3. Но поне имах чувството, че в сравнение с Мерцедес и Астън Мартин направихме крачка напред. Бяхме на една десета (от Ред Бул), докато те бяха на три и четири и мисля, че всъщност сме на прав път по отношение на развитието.“

„Но потенциалът на колата е само базата, върху която стъпваме и е необходимо да го използваме напълно. Проблемът е, че трябва да поддържаме този максимален потенциал през целия уикенд, а това не се случи. Мисля, че в някои случаи успяваме, но в други, дори в цели периоди от уикенда, не сме в състояние да използваме максимума на възможностите си.”

Така Васьор дефинира най-големите проблеми според него в последния състезателен уикенд. Думите му ми звучаха поразително сходно с онези, които Матия Биното каза след надпреварата на същата писта преди година

Тогава обаче Ферари наистина се бореше до последно за победата. Имаше малко по-неточно избрани крила и работа на трасето от съперниците от Ред Бул. Сега разликата е просто драматична и отчаянието, особено сред италианските колеги, е видимо. Неслучайно доста от тях дори и не дойдоха да чуят какво ще каже Фредерик след края на уикенда в Джеда.

Да, проблемът в работата с гумите наистина се очерта като основен за Ферари. Друг въпрос е от какво произтича той и може ли да бъде решен бързо и само с промени в настройките.

„Не бива да се самозалъгваме. Най-важното в подобна ситуация е да знаем къде вървим добре и в какво грешим“, заяви още Васьор

„Но не можем да се гаврим с тифозите. Очевидно е, че трябва да се променим. Трябва да разберем къде грешим и да натискаме. Не е достатъчно важно какво аз чувствам след два месеца в Маранело, нито какво говоря пред вас. Така няма да станем по-бързи. За мен картината е доста ясна. Потенциалът на колата е добър, но не е достатъчен, за да се сравняваме с Ред Бул. Освен това, ние просто не можем и да извличаме максимума от колата всеки път.”

Според бившия шеф на Алфа Ромео липсата на скорост в Джеда в най-голяма степен е дошла от недобрата работа на колата с различните смеси на гумите – и особено проблемите с темпото с твърдите гуми.

„Първата серия от обиколки беше добра, особено за Шарл [Льоклер]. Той бе с меката смес и никой не разбра как стана това, защо имаше такава скорост (очевидно не са очаквали тя да е така добра – б.а.)“, красноречив бе Фред!

„Карлос [Сайнц] беше с прилично темпо в първия стинт с медиум спрямо останалите, но загубихме напълно с хард накрая. Тук е основният ни проблем. И щом трябва да правим подобрения, то очевидно трябва да са първо в работата с различните типове гуми.“

Въпреки всички проблеми Васьор поне изрази увереност, че SF-23 е добра база, върху която Ферари трябва да изгради истински съперник на Ред Бул. Той обаче смята, че на тима му липсва и способността да работи на върха на капацитета си през целия уикенд на Гран при.