Тото Волф поиска повече яснота в действията на рейс контрола най-вече при използване на червени флагове. Шефът на Мерцедес е категоричен, че състезателният директор и стюардите трябва да взимат категорични решения когато има случаи, в които е необходимо спиране на надпреварата или използване на реален или виртуален сейфти кар.
Последното издание на Гран при на Австралия бе спирано три пъти. Причината за показването на червения флаг бе свързана с множеството катастрофи на пистата Албърт парк. Първо Алекс Албон се удари в стената заради прегряване на гумите. Състезателят на Уилямс разруши част от предпазните ограждения, след което се върна на трасето
В същия момент Джордж Ръсел влезе в бокса за смяна на гуми. Няколко минути по-късно рейс контролът обяви червен флаг и спря надпреварата. Това позволи на механиците да работят по автомобилите и да сменят гумите. Така на практика британецът бе напълно прецакан и загуби няколко позиции. По-късно Ръсел отпадна от надпреварата в Австралия заради повреда в двигателя на неговия болид
Второто развяване на червен флаг бе в 52-рата обиколка. Тогава Кевин Магнусен се удари в стената след втори завой. От автомобила на датчанина изхвърчаха доста парчета. Едно от тях дори прехвърли предпазната ограда и удари ръката на един от зрителите по трибуните. След това имаше трето спиране на състезанието заради мелето в първите няколко завоя на пистата Албърт парк.
Ръсел оцени първото спиране на Гран при на Австралия като абсолютно ненужно. Макс Верстапен и Ландо Норис пък поставиха под съмнение втория период на червени флагове.
Волф заяви, че достатъчно яснота от страна на рейс контрола относно обстоятелствата, които оправдават използването на червен флаг, кола за сигурност или VSC. Това от своя страна обърква усилията на отборите за изготвяне на стратегия.
„Не очаквах развяването на първите два червени флага“, каза Волф. „От друга гледна точка смятам, че рестартите [от място] са страхотно забавление за феновете.“
„Трябва да разберем кога се пускат червени знамена и кога трябва да се използва кола за сигурност или виртуална такава. Мисля, че в тези случаи можеше да приложим и двата варианта“, добави шефът на Мерцедес.
„Нямам нищо против да се използва VSC, кола за сигурност или червен флаг, стига да сме наясно, че можем да планираме малко нещата. Нека всички заедно да определим какво точно е виртуален сейфти кар, какво е кола за сигурност и какво е червен флаг.“
Първият червен флаг даде възможност на по-голямата част от пилотите да сменят гумите си „безплатно.“ От това се възползва и Люис Хамилтън. Седемкратният световен шампион остана на пистата тъй като от Мерцедес решиха да разделят стратегиите на своите пилоти. В крайна сметка Хамилтън финишира втори и донесе първи подиум за германския производител през сезон 2023 в F1
„Стратегията, която избрахме с Джордж, беше абсолютно правилна- да разделим колите. Според мен, той щеше да има реална възможност да бъде много напред, така че първото спиране на състезанието беше доста жалко“, завърши Тото Волф.
Днешния ден е наистина специален за Мерцедес. Германският производител отбеляза 13 години откакто записа първия си подиум откакто се върна като самостоятелен отбор през 2010 г. Тогава Нико Розберг финишира трети в състезанието за Голямата награда на Малайзия.
1️⃣➡️2️⃣8️⃣2️⃣ The start of the journey for this Team! 👊
Nico scored our first podium since Mercedes’ return to @f1 on this day in 2010, finishing P3 in Malaysia. 💚
Can you believe this was 13 years ago… 🤯 pic.twitter.com/hsfsAcxEPx
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 4, 2023