Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло защити още веднъж позицията си, изразена след Гран при на Унгария по повод забележка на Фернандо Алонсо относно болида F138.
– Феновете ни никога не бива да бъдат забравяни, те заслужават уважение и удовлетворение. Затова трябва да работим за Ферари и за тях. Нека изясня, че аз се интересувам от Ферари. Пилоти сме имали много – някои много добри, други велики, но състезателите идват и си отиват, докато Ферари остава. Фернандо е велик пилот и аз го разбирам, малко прилича на мен: иска да побеждава. Трябва да помни, че печелим и губим заедно, макар че Ферари трябва да му даде кола, с която да може да стартира от първите две редици. Не ми харесва автомобилът ни да не е достатъчно конкурентоспособен. Затова се намесих, въпреки че нямах желание да злоупотребявам с властта си над хората в екипа. Но се налагаше да бъде свършено. В началото на сезона болидът ни бе много добър – според някои дори най-добрият. Но нещо се случи и вместо да вървим напред, тръгнахме назад. Затова правилната нагласа – тази, която ще имам от тук нататък е следната: разбираме какви са грешките, поправяме ги и след внимателен анализ развиваме колата в правилната посока – обясни президентът на Скудерията в интервю за италианския вестник Кориере дела Сера.
Според него пистите Спа и Монца могат да паснат на колата, но маркизът допълни, че в следващите стартове от световния шампионат на Формула 1 трябва да бъдат демонстрирани резултати от уменията на инженерите в Маранело. Той повтори, че разочарованието на Алонсо е разбираемо, както и че то идва основно от представянето на Силвърстоун във Великобритания, където всички смятаха, че Ферари ще са далеч по-конкурентоспособни.
– Не ми допаднаха обаче някои нагласи, няколко думи, отделни избухвания. И го казах… Напомних на всички, включително на пилотите, че Ферари идва преди всичко, приоритет е отборът. Подобно на това как в едно семейство бащата посочва необходимостта да се уважават определени правила. Но Алонсо е велик пилот – показвал е го неведнъж и скоро ще го докаже пак. Фелипе [Маса] е бърз състезател и страхотен човек. Но през последните дни бяхме много ясни и с него: и той, и ние трябва да постигнем резултати, да вземем точки. След това в някакъв момент ще решим какво да правим по-нататък – каза още Ди Монтедземоло.
Според него Стефано Доменикали си върши достатъчно добре работата. Президентът посочи, че под ръководството на Доменикали екипът взе една конструкторска титла и на три пъти бе близо до пилотската корона:
– Ако бяхме взели две от тях, мнението на хората за Доменикали щеше да е напълно различно. Често му напомням, че трябва да извлича максимума от всеки един човек в организацията, никога не бива да е доволен и да взима драстични, болезнени решения.
Ди Монтедземоло не пропусна също така за пореден път да посочи, че според него посоката на развитие на спорта е погрешна заради твърде голямото значение в наши дни на аеродинамиката. Той отново бе категоричен, че Ферари ще останат във Формула 1, докато смята сериите за тестови полигон за изследване на последните технологии на марката:
– От догодина най-после ще имаме напълно различна F1, най-накрая по-малко зависима от аеродинамиката. Аз правя коли, а не самолети. Ще можем и отново да тестваме, няма да го има тазгодишният фарс – видяхме как един отбор направи незаконни тренировки и дори не бе наказан справедливо за това. В конкретния случай очаквах повече яснота и куража от страна на ФИА. Ползите, придобити от този екип в изпитанията, са видими за всички: преди пробите нямаха победа, след това взеха три от пет състезания. Точно този тип сериозни инциденти вредят на Формула 1 и променят шампионата.
Ди Монтедземоло заяви също така, че скоро спортът така или иначе ще навлезе в ерата след Бърни Екълстоун. В тази връзка според него ръководството трябва да бъде поверено на група хора, които не просто разбират Гран при, но имат опит в маркетинга, комуникациите, обръщат внимание на желанията на феновете и т.н.:
– Не желая да влизам в полемики с Екълстоун. Наскоро имахме такива, защото той се оказа твърде разговорлив по темата Ферари, но бе изненадващо тих по отношение нелегалните тестове на Мерцедес. Познавам силните и слабите страни на Бърни, но нека едно нещо е ясно: никой никога няма да направи за Формула 1 това, което стори той.