F1 ще си партнира с Paramount+. Вчера ръководството на световния шампионат обяви подписването на многогодишен договор с абонаментната стрийминг услуга. По този начин Paramount+ става един от официалните партньори на F1.
„@paramountplus continues to seek new, innovative ways to reach our global audiences, and I am confident this partnership with @F1 will continue to support our growth globally.“
More on the new partnership via @THR: https://t.co/SAck1sJrj1
— Paramount (@paramountco) April 12, 2023
Двете страни си сътрудничиха с временно споразумение през миналата година. Сега те го разширяват със сделка, която отразява усилията на F1 да разшири присъствието си в телевизионния свят. Това важи най-вече за американския пазар, който е от ключово значение за Формула 1
По принцип правата за излъчване на състезанията от F1 в САЩ се държат от ESPN. Американската медия, собственост на Disney, ще излъчва надпреварите от спорта поне края на 2025 г. Междувременно Нетфликс работи по шестия сезон на документалната поредица „Drive to Survive.“
Paramount+ вече е широко ангажирана с излъчването на големи спортни събития в САЩ. Американската абонаментна услуга държи правата за Националната футболна лига (НФЛ), Шампионската лига на УЕФА, както и голф турнирите Masters и PGA. Това подсказва, че участието ѝ в F1 би могло евентуално да се премести в тази посока от 2026 г. нататък.
Първите признаци на новото споразумение са бяха наблюдавани по време на уикенда в Мелбърн. Тогава бяха поставени банери на новия сериал на Paramount+ „Заешка дупка“, в който участва известния американски актьор Кийфър Съдърланд.
От F1 твърдят, че новата сделка е фокусирана върху ангажираността на феновете. Според ръководството на спорта, популярното съдържание на стрийминг компанията ще оживее по време на събитията от F1. По този начин продуктите на Paramount+ ще заемат централно място в зоните на фен зоната, събирайки звезди от пистата и големия екран“
Освен в Австралия, сделката предвижда поставяне на табели и „дигитално спонсорство и възможности за реклама“ на всичките шест състезания на американския континент. Това са Маями, Остин, Лас Вегас, Мексико Сити и Сао Пауло, както и на някои европейски стартове- Силвърстоун, Ред Бул Ринг и Монца
Този списък включва всички държави, в които се провеждат състезания от F1 и в които Paramount+ е достъпен като независима стрийминг услуга.
„Това партньорство е пример за постоянния ангажимент на Ф1 да проучва нови възможности за популяризиране на спорта и привличане на нова аудитория“, сподели Брандън Сноу.
„Paramount+ и съдържанието на нейната платформа са изключително популярни. Подобно на F1, те отбелязват бърз растеж през последните години. Ние ще използваме глобалните си платформи и колективния си опит в областта на развлеченията, за да подобрим още повече преживяването на феновете и да издигнем F1 и Paramount+ на нови нива“, добави управляващият търговски директор на F1.
Изпълнителният вицепрезидент и международен генерален мениджър на Paramount+ Марко Нобили също коментира партньорството с F1. Той заяви, че неговата компания „продължава да търси нови, иновативни начини да достигне до глобалната си аудитория.
„Да станем официален партньор на F1 означава да вдъхнем живот на марката Paramount+, както и на всички наши герои за стотици милиони фенове по света. Чрез тази глобална сделка световете на моторните спортове и развлеченията ще се обединят. Това ще доведе до мощни възможности за разказване на истории на пистата и извън нея“, заяви Нобили.
See you all next week! 🤩⚽️ https://t.co/ZByMXDfPGQ
— Paramount+ (@paramountplus) April 12, 2023