Мерцедес ще направи промени в техническия си отдел в F1. Това твърди motorsport.com. Според британското издание, германският производител ще размени местата на ключовите си инженери Майк Елиът и Джеймс Алисън.
Очакваната размяна е част от редица промени, които направи Мерцедес през последните месеци. Целта на екипа от Бракли е да се върне в челото на стартовата решетка на F1. Според motorsport.com, измененията в отдела на екипа ще доведат до завръщането на Алисън в ролята на технически директор. В същото време Елиът ще заеме поста главен технически директор и ще прекарва повечето време в Бракли
Дръзката промяна около две години след като Алисън първоначално зае позицията на главен технически директор и бе заменен от Елиът. Tя е продиктувана от заключението на Елиът, че уменията, които притежава, не са най-подходящи за настоящата му позиция в отбора.
Мерцедес преживя изключително труден старт на сезон 2023. Германският производител отново разполага с автомобил, който не е достатъчно конкурентоспособен. Това накара екипът да вземе решението да размени ролите на Елиът и Алисън.
Шефът на Мерцедес Тото Волф разкри причината за последните промените в техническия отдел на тима.
„Това беше в голяма степен продиктувано от Майк Елиът, който главното лице в този процес“, каза Волф.
„Решихме да разменим ролите. Майк се издигна до главен технически директор, тъй като има блестящ научен ум. А Джеймс Алисън се върна на позицията си на технически директор и ще докладва директно на Майк.“
Предишната роля на Алисън като главен технически директор на Мерцедес означаваше, че той работи само три дни в седмицата. В същото време Елиът ще бъде ангажиран на пълен работен ден. Също така се знае, че Алисън ще запази участието си в проекта за Купата на Америка, по който е работил докато заемаше последната си длъжност.
Според Волф, самият Елиът е на мнение, че Алисън е много по-подходящ за ролята на технически директор. Именно там има по-голяма практическа отговорност за автомобила. В същото време Елиът е категоричен, че за него ще бъде по-добре да се съсредоточи върху по-широки организационни технически разработки, които отговарят на неговите силни качества
„Оценката на Майк, която е наистина възхитителна, е, че с Джеймс имаме гладиатор на терена и войниците ще преминат през огъня за него и с него“, заяви Волф.
„Майк стигна до заключението, че начинът, по който подхожда към нещата, както и неговият набор от умения, се използва най-добре за развитието на организацията занапред. Нека да започнем от техническите възможности стигнем до човешките способности и създаването на структура, която може да бъде успешна за много години напред“, продължи шефът на Мерцедес. „Става дума за създаване на структура, която може да бъде устойчиво успешна и за следващото поколение. Наблюдаваме огромни промени в техническото развитие, изкуствения интелект и машинното обучение. В същото време разглеждаме как ще бъде организиран и структуриран един съвременен отбор от F1. Искаме да знаем и какви иновации могат да бъдат въведени в бъдеще.“
„Майк очевидно е изключително способен инженер, който се ползва с голямо доверие и уважение в организацията. Той ще бъде в ролята на треньор и спаринг партньор на най-старшите. Всъщност съм много щастлив, че Майк сам взе това решение да се постави в тази роля. Двамата с Джеймс стигнаха до това заключение, тъй като са наистина гениални“, добави Волф.
Мерцедес ще направи промени в дизайнерския си офис
Алисън и Елиът няма да се единствените специалисти в Мерцедес, които ще разменят своите позиции. Волф потвърди, че екипът променя длъжностните характеристики на някои от висшите си дизайнери. Така Мерцедес трябва да се адаптира по-добре към условията на таван на разходите.
„Джон Оуен е нашият главен дизайнер. Като такъв имаше съвсем различен профил на работа при ограничението на разходите Освен творческата част от проектирането на автомобил, той има и куп допълнителна работа, свързана с тази тема. Това, което се случи, е, че главният ни дизайнер се превърна в администратор на горната граница на разходите“, разкри Волф.
„Всъщност разделихме тази роля. Да, Джон остава главен дизайнер на Мерцедес. В същото време ние упълномощихме Джакомо Тортора да бъде директор по инженерните въпроси. Това означава, че Джон може да се концентрира върху спецификата на дизайна на автомобила, докато Джакомо се грижи за дизайнерския офис и организационното развитие.“
Мерцедес продължава да работи по множество актуализации за своя болид W14. Отборът от Бракли се надява те да помогнат за намаляване на разликата спрямо Ред Бул. Промените в автомобила ще включват преработване на досегашната концепция на автомобила.
Накрая Волф каза, че завръщането на Алисън като технически директор ще позволи на отбора да продължи с настоящата си посока на развитие.
„Вече имаме път, който смятаме за правилен. Това са просто различни личности и различна структура на управление“, допълни Тото Волф.
Вижте тази публикация в Instagram.