Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Увеличиха разрешените задвижващи системи за сезон 2023

Увеличиха разрешените задвижващи системи за сезон 2023

2292
0
ФИА, Формула 1, F1
снимка: Майкъл Потс

Разрешените за използване без наказание компоненти на задвижваща система през сезон 2023 във Формула 1 се увеличиха с 1 комплект. Решението бе взето и одобрено на последното заседание на комисията, на което бе променен и форматът на уикендите със спринтове.

Спортните правила за 2023 г. бяха обновени и така пилотите ще имат право на по 1 допълнителен двигател с вътрешно горене, турбо, MGU-K и MGU-H. Досега бе разрешено използването на 3 от тези компоненти без наказание. Промяната позволява четвърти

Промяната бе направена след само три надпревари от дългия 23 старта календар. През тези три състезателни уикенда обаче имаше доста проблеми със задвижващи системи. Шарл Льоклер е с втори MGU-H. Ферари смени двигателите с вътрешно горене и на двете си коли като предохранителна мярка. Ник де Врис (Алфа Таури) и Ландо Норис (Макларън) смениха по една цяла задвижваща система. Тази на Джордж Ръсел от Австралия, където той отпадна, а задната част на болида му се подпали, не може да бъде спасена.

До момента единствено Алпин/Рено няма проблеми със задвижващите си системи. (Подробности относно лимитите, които достигат иначе замразените агрегати може да намерите в специален материал в новия брой на ClubS1 – 263).

Освен увеличаването на компонентите на задвижващите системи и промяната във формата на уикендите със спринт комисията за Формула 1 и Световният съвет на ФИА приеха още една мярка.

Те оповестиха, че направените от Гран при отборите разходи за някои инициативи, насочени към устойчивост и опазване на околната среда, няма да влизат в ограничението на бюджетите за тази година

Това включва подмяна на инфраструктура с такава, която да отговаря на тези изисквания. В изискването влизат още дарения за благотворителни програми и т.н.

Формула 1 има обща цел да постигне до 2030 г. работа без въглероден отпечатък. Изследвания от последните години сочат, че голямата част вредните емисии от спорта не са от самите състезания. Задвижващите системи и използваните горива са с много висока ефективност. Вредните емисии се генерират основно от пътуванията и работата в заводите. Във фабриките отдавна текат промени, насочени към намаляването им. Проблемът с логистиката обаче остава и се проявява при подреждането на календара. Този въпрос бе повдиган няколко пъти, но досега няма реални промени в листата.