Начало Избрани F1 потвърди новия формат за уикенди със спринт, влиза в сила от...

F1 потвърди новия формат за уикенди със спринт, влиза в сила от Баку

3547
0
Формула 1, F1, падок
снимка: Майкъл Потс

F1 потвърди новия формат за уикендите със спринт, който влиза в сила от Гран при на Азербайджан. Днес бе съобщено, че промените в провеждането на спринтовите уикенди са одобрени с гласуване на заседание на комисията за Формула 1. Новият формат ще включва и спринтова квалификация (SQ), която ще се проведе на мястото на втората свободна тренировка в събота.

Основната промяна ще е свързана с това, че втората тренировка за уикенда, която беше насрочена за събота сутринта, ще бъде заменена с втора квалификационна сесия. В нея ще се определи редът на стартовата решетка за спринтовото състезание, което ще се проведе по-късно същия ден

Допълнителната сесия в F1 ще се нарича „спринтова квалификация“. Тя ще се провежда в същия формат от три части като обичайната квалификация, но ще е с по-малка продължителност. Освен това пилотите ще трябва задължително да използват определени смеси на гумите на Пирели във всяка фаза на квалификацията за спринтовото състезание.

SQ1 ще е 12 минути. В нея пилотите от F1 ще трябва да използват гуми медиум. Същата смес ще е задължителна за SQ2, която ще продължи 10 минути. Накрая SQ3 ще е с дължина от 8 минути. За разлика от първите два сегмента тук ще са разрешени само най-меките гуми на Пирели.

Квалификационната сесия в петък ще определя стартовата решетка за самата Гран при, а не за спринтовото състезание. Междувременно спринтовата надпревара в F1 ще носи същите точки като преди. Разликата обаче е, че това вече е самостоятелно състезание. Като такова то няма пряко отношение към стартовия ред за Гран при.

Всички останали аспекти на графика на спринтовите състезания от F1 остават непроменени. В петък сутринта пилотите ще имат едночасова тренировка, а по-късно ще се провежда квалификацията в обичайния си формат

F1 опитва да въведе този формат от няколко месеца. В началото на април стана ясно, че всички отбори на стартовата решетка са одобрили промените. Голяма част от състезателите също изразиха положително мнение за новия формат с изключение на Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул дори се закани да напусне F1 ако броят на спринтовете се увеличи.

Вследствие на промените процесът на налагане на наказания в спринтовите състезания е определен както следва:

    • Наказание на стартовата решетка, получено в FP1 или в квалификацията се прилага за основното състезание;
    • Наказание на стартовата решетка, наложено в SQ, ще се приложи към самия спринт;
    • Наказанието за преместване по-назад на решетката, получено в спринта, ще важи и за състезанието.
    • Нарушаването на условията на закрит парк ще доведе до стартиране от питлейна за спринта и състезанието.
    • Наказанията за смяна на компоненти от задвижващата система ще се прилагат само за състезанието (освен ако не са и в нарушение на закрития парк).