Начало Избрани F1 скъси едната DRS зона на пистата в Азербайджан

F1 скъси едната DRS зона на пистата в Азербайджан

960
0
пистата в Азербайджан
снимка, Ред Бул Контент Пуул

F1 скъси със 100 метра едната DRS зона на пистата в Азербайджан. Причината за тази промяна е свързана с намаляването на ефекта на системата при движение на дългата старт-финална права в Баку.

Това е поредната промяна на DRS зоните на трасето в Азербайджан. Миналата година втората от двете точки за активиране на системата за подвижно задно крило беше изтеглена на 347 метра след завой 20, или по точно последният равен завой, който води към дългата старт-финална права.

Тази година картата на пистата в Азербайджан показва, че точката е изместена със 100 метра назад. Това на практика намалява разстоянието, на което системата DRS може да се използва на главната права в Баку. Точката на засичане остава на същото място на върха на завой №20. В същото време първата DRS зона на излизане от завой №2 остава непроменена

Баку е четвъртата от петте писти в F1, на които бяха направени промени в DRS зоните. По този начин се прецизира балансът между подобряването на шоуто и прекалено лесните изпреварвания.

Промени бяха направени в DRS зоните на пистите в Бахрейн, Саудитска Арабия и Австралия. Очаква се скъсяване и на една от зоните на пистата в Маями.

В Джеда последната точка на активиране беше преместена. Така ще да се избегнат опасни движения в последния завой когато пилотите нарочно се опитват да пропуснат съперниците си. В Мелбърн пък беше добавена четвърта DRS зона. Нейната цел беше да направи по-правдоподобни изпреварванията на криволичещата временна писта в Мелбърн.

Освен това бяха направени изменения и в организацията на закритите паркове по време на уикендите със спринтови състезания в F1. Отборите вече имат по-голяма свобода да сменят части, които се повреждат по-често. Също така отборите ще използват в по-голяма степен самодекларираните формуляри като средство за по-добър самоконтрол пред ФИА.

Пистата в Азербайджан бе преасфалтирана преди началото на тазгодишния старт от F1. Организаторите на събитието решиха да премахнат голяма част от неравностите, които тревожиха голяма част от състезателите през 2022 г. Проблемът с настилката в Азербайджан бе повдигнат най-вече от Мерцедес. Екипът от Бракли се оплака, че Люис Хамилтън и Джордж Ръсел са се оплаквали от ужасни болки в гърба заради голямото подскачане на W13, причинено от бабуните по уличното трасе в столицата Баку.