F1 планира да промени церемониите преди старта на Гран при. Ръководството на спорта ще се консултира с всички състезатели в опит да подобри качеството на това събитие и да го направи по-приятно за всички страни.
Миналата седмица се проведе церемонията по представяне на пилотите от F1. Това се случи половин час преди старта на Гран при на Маями. Събитието беше водено от рапъра LL Cool J. Заедно с него имаше оркестър, мажоретки и голямо количество сух лед
Цялото събитие бе внимателно планирано и пилотите бяха запознати с плана още на брифинга си в петък. Беше им напомнено и че неявяване или закъснение ще се наказва. Пилотът на Ред Бул Рейсинг Серхио Перес получи официално предупреждение за това, че закъсня за специалния парад.
F1 планира да организира подобни събития за представяне на пилотите по време на още пет състезания тази година. Те ще бъдат индивидуално съобразени с мястото на провеждане. Очаква се да има церемонии в останалите надпревари в САЩ (Остин и Лас Вегас), както и Сингапур и Близкия изток.
Голяма част от пилотите от F1 не бяха особено очаровани от идеята за такава церемония. Според тях тя е твърде разсейваща и се провежда прекалено близо до началото на състезанието.
A grand entrance for our superstars on the way to the grid! 😎#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/Z13ov0QlPA
— Formula 1 (@F1) May 7, 2023
Някои състезатели от F1 вече изразиха известна съпротива срещу идеята по време на брифинга в петък вечерта. Въпреки това се разбира, че има широко съгласие да се има повторение на тази церемония и да се види как може да се подобри.
От F1 са напълно наясно с отделните мнения по въпроса. Ръководството на спорта е готово да разговаря с пилотите за това как форматът може да бъде променен и да бъде по-приятен както на тях, така и на феновете. Очаква се по време на уикенда на Имола да се проведат разговори с Асоциацията на пилотите от Гран при (GPDA), за да се определи как най-добре да се усъвършенстват нещата.
Сред пилотите, които не харесаха церемонията, бяха Джордж Ръсел, Валтери Ботас, Макс Верстапен и др. Единствено Люис Хамилтън се изказа в подкрепа на шоуто
„Според мен е готино, че спортът продължава да расте и еволюира. Пробват се нови неща и аз напълно го подкрепям. Та аз пораснах, слушайки LL Cool J, а там беше и Will.i.am, който е невероятен, както и Серина и Винъс [Уилямс]“, каза звездата на Мерцедес.
Управляващият партньор на Гран при на Маями Том Гарфинкел не видя нищо лошо в шоуто преди състезанието. Американецът като го сравни с първоначалните критики, които предизвика сериала „Drive to Survive.“ В крайна сметка продукцията на Нетфликс бе приета много добре и предизвика бум на интересна към F1 на територията на Щатите.
„В крайна сметка това е шоу. Мисля, че имаше много хора в F1 които вероятно не бяха доволни от сериала на Нетфликс беше обявен за първи път. В крайна сметка той със сигурност има положителен ефект върху целия спорт.“
„Когато заговорихме за състезание в Маями, с F1 обсъдихме желанието им да има повече забавления, повече показност и други подобни неща. Ето защо се опитваме да постигнем точно това“, обясни Гарфинкел.
„В крайна сметка най-важното нещо е състезанието и автомобилите и пилотите на пистата. Но това, което се случва преди самото събитие има голямо значение. Ако можем да забавляваме хората и да създадем някаква показност и вълнение, смятам, че е добра идея“, добави управляващият партньор на Гран при на Маями.
Шефовете на екипи от F1 също подкрепиха усилията на Либърти Медия да опита нещо ново и да привлече вниманието на нови фенове
„Мисля, че не беше толкова лошо за тях [пилотите]. Според мен трябва да опитваме такива неща“, коментира Тото Волф.
„Всички се опитват да дадат най-доброто от себе си. За феновете беше вълнуващо да видят как пилотите излизат един по един. Смятам, че церемонията не е направена така, че да прилича на комедия“, добави шефът на Мерцедес.
В същото време Кристиан Хорнер смята, че е важно да се намери точният баланс между това, което е подходящо за пилотите от F1 преди състезанието, както и това, което е най-добро за феновете.
„Ако това е добре за бизнеса, е добре и за мен. Важното е да минат два часа от момента, в който светлините угаснат. Очевидно сме на коренно различен пазар от този в Европа“, сподели Хорнер.
„Можете да видите, че пилотите може би изглеждаха малко неловко, или поне някои от тях. Но ако става дума за нова публика, тогава всичко зависи от организатора. Повече ме интересува какво ще се случи когато изгаснат светофарите.“
„В момента се правят много експерименти. Това е нов пазар, а също така спортът в САЩ е различен. На Силвърстоун едва ли ще видите пилоти от F1, които се движат по сух лед.“
„Има различни неща за различните пазари. Можете да разберете, че Либърти и промоутърите проучват различни неща, защото се конкурират с други спортове. Лично аз смятам, че трябва да се намери подходящият баланс“, каза още шефът на Ред Бул.
Race day views from the ☁️s. 🚁 #MiamiGP x @cryptocom pic.twitter.com/RuUTGvdCHV
— F1 Miami Grand Prix (@f1miami) May 9, 2023