Пиер Гасли коментира събитията от последната Гран при на Монако. Пилотът на Алпин заяви, че е останал разочарован и объркан от решението на френския отбор да го повика в бокса за сликове когато вероятността за дъжд на трасето е ставала все по-голяма и по-голяма.
Алпин реши да раздели стратегиите на своите пилоти. Затова Гасли потегли с твърди гуми, докато съотборникът му Естебан Окон беше с медиум
Гасли заемаше седмото място през първата половина от състезанието в Монако. После пилотът на Алпин се придвижи напред след като някои от автомобилите пред него спряха в бокса.
Французинът бе извикан в бокса в 47-ата обиколка. Това бе малко преди на пистата да завали дъжд. 7 тура по-късно той направи нов питстоп за гуми интермедия. В крайна сметка Гасли финишира на седма позиция и загуби възможността да запише по-силен резултат.
Гасли смята, че по-доброто изпълнение на стратегията може би е щяло да му осигури по-добра позиция би при карирания флаг.
„Разочарован и объркан съм от случилото се в Монако. Когато се движехме на трето място се виждаше ясно, че дъждът идва скоро. Затова смятам, че бях в перфектната позиция просто да остана повече време на трасето“, сподели Гасли.
„Обадих се по радиото и казах, че искам да остана дълго и да се възползвам от променливите условия. След това влязохме в бокса и две обиколки по-късно заваля дъжд“, продължи Гасли. „Трябва да преразгледаме защо направихме това спиране, тъй като можехме да запишем трето и четвърто място за отбора, което щеше да ни донесе малко повече точки.“
„За пореден път не искам да споделям твърде много разочарование. Не трябва да забравяме, че неделният ден бе прекрасен за целия отбор заради подиума. Въпреки това има няколко неща, които да подобрим. Вярвам, че ще го направим следващия път“, каза още Гасли.
Пилотът на Алпин призна, че смесените условия в края на състезанието в Монако са били изключително трудни
„Беше вълнуващо. Имаше няколко наистина важни момента. Мога да кажа, че сцеплението беше изключително слабо. Имаше и лоша видимост и сини знамена, заради които трябваше да минавам между колите и отломките тук-там“, обясни Гасли.
„Боята [и] няколкото пешеходни пресечки бяха ужасни. Затова колелата се въртяха по хълма дори на пета предавка. Беше много сложно, но от друга страна ми напомни за миналогодишното в началото на състезанието. Все пак Беше забавно.“
„Имаше една обиколка, в която се спусках се към завой №5 и казах „нещо лошо ще се случи“. В зависимост от пистата някои участъци изсъхваха и имаха сухи линии, а други бяха много, много мокри“, обясни Гасли.
„Мисля, че се справихме по най-добрия начин. Успяхме да разделим двете Ферари-та. Но все пак имаше поне три позиции, които можехме да спечелим ако бяхме с по-добра стратегия.“ Ще прегледаме това преди началото на следващия уикенд. Все пак неделният ден беше много положителен за отбора по отношение на представянето. Това беше най-доброто представяне, което сме показвали през цялата година. Надяваме се че ще можем да надграждаме оттук нататък“, завърши пилотът на Алпин.
Съотборникът на Гасли Естебан Окон финишира на трета позиция в Монако. Французинът записа трети подиум в кариерата си и първи за Алпин от Гран при на Катар 2021.
Подиумът на Окон бе приветстван от Лоран Роси. Главният изпълнителен директор на Алпин разкритикува своя отбор в началото на месеца заради аматьорски подход и незадоволителните резултати.
„Щастлив съм. Щастлив съм за отбора. Няма да кажа, че искам да завършваме на трето място във всяко състезание, тъй като това би било нереалистично. Бих се радвал да е така, но все още имаме много работа, за да го постигнем“, каза Роси пред Ройтерс.
„Но да, със сигурност ще бъдем сериозни и ще се стараем да постигнем силно представяне, както направихме миналия уикенд. Искам да благодаря на пилоти, инженери, механици и всички тук на пистата, както и на хората в Енстън и Вири“, добави главният изпълнителен директор на Алпин.
Enstone and Viry rn: #Alpine #MonacoGP pic.twitter.com/mmLDzZ23cS
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) May 29, 2023