Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел: Силвърстоун е трудна писта

Фетел: Силвърстоун е трудна писта

193
0
Марк Уебър

Себастиан Фетел определи пистата Силвърстоун като трудна преди идващата Гран при на Великобритания и каза, че трасето може да се сравнява единствено със Сузука в Япония. Това, което германецът харесва в двете конфигурации, са бързите и преливащи завои, които позволяват на пилота да ги вземе с висока скорост. Марк Уебър също споделя мнението на съотборника си в Ред Бул и каза, че на Силвърстоун се изисква прецизност от страна на пилота и колата.

Изключвайки непредвидимото британско време, Силвърстоун е едно от най-добрите състезания за сезона и една от любимите ми писти – коментира Фетел. – Дори след промяната на питлейна и падока, остава трудна писта. Само Сузука може да се сравни със Силвърстоун. Никое друго трасе от календара няма такава последователност от супербързи завои като тези на Силвърстоун. Копс, Маготс, Бекетс и Чапел (завои 9, 10, 12, 14, б.а.) са сред четирите най-добри завоя във Формула 1 – те са едно цяло. Трябва да вземеш първия идеално иначе ще загубиш ритъма. Чапел е толкова бърз. Ако си преминал както трябва през останалите завои и колата е добре настроена, тогава можеш да го вземеш на пълна газ. Минаваш през него с около 270 км/ч, наистина невероятно!

Трасето на Силвърстоун е едно от най-старите в календара, като първото състезание от Формула 1 там се е провело през 1950 г., когато е и първата година на провеждане на световния шампионат. Пистата е дълга 5,891 км, като за предстоящото състезание на 30 юни пилотите ще навъртят общо 52 обиколки. Рекордът за един тур с болид от F1 на трасето е поставен от Фернандо Алонсо през 2010 г. (1:30,874).

Това е второто ми домашно състезание, тъй като живея във Великобритания – каза Уебър. – Формула 1 е част от британския моторен спорт от толкова много време. Гран при на Великобритания е престижно събитие и затова е толкова хубаво да постигнеш добър резултат там. Победата ми през 2010 г. беше доста специална. Това е писта от старата школа, бърза и с преливащи завои. От пилота се изисква изключителна точност, също и от колата.