Джордж Ръсел вярва, че пистата в Белгия не се нужда от промени в своето оформление. Пилотът на Мерцедес заяви, че трасето е достатъчно безопасно в сегашния си вид. Според него, трябва да бъде намерено решение на проблемите с видимостта, които се появяват при каране на мокро.
Този уикенд се провежда състезателния уикенд в Белгия. Макар че събитието на Спа бе преместено с месец напред, метеорологичните условия не се очаква да бъдат по-добри. Според прогнозите, има голяма вероятност всички сесии да се проведат на мокро.
Ръсел призна, че в неделя може да има повторение на случилото се преди две години. Тогава състезанието бе най-краткото в историята на F1 заради проливния дъжд и лошата видимост на пистата.
Безопасността на пистата „Спа“ бе поставена в центъра на вниманието след смъртта на Дилано Ван’т Хоф в началото на месеца. След инцидента, Асоциацията на пилотите от Гран при (GPDA) изпрати писмо до ФИА. В него тя поиска да бъде информирана за резултатите от разследването и попита какво може да се направи за подобряване на безопасността на мястото на събитието както за F1, така и за други категории.
„В момента сме в постоянна комуникация с ФИА след трагичната кончина на Дилано“, сподели Ръсел. „Двата въпроса са: достатъчно безопасна ли е Спа? След това идва въпросът за условията. Смятам, че моторните спортове винаги ще бъдат опасни, тъй като се движим с такава висока скорост.“
„Ако трябва да се направи класация на рисковете на всички трасета, то със сигурност Спа е една от най-рисковите писти, заедно с Джеда и Монако. Сузука до известна степен също е доста опасна.“
„Когато това се съчетае метеорологичните условия, става доста трудно. Просто нямаме никаква видимост на мокро. Начинът, по който го описвам, е да дам някаква представа за какво точно става въпрос. Представете си да карате по магистрала в проливен дъжд и да изключите чистачките на предното стъкло. Ето това е е истинското усещане от пилотската кабина. Така че [няма] никакви краткосрочни решения. Лично аз смятам, че Спа е достатъчно безопасна, но просто трябва да намерим решение за мократа настилка и да имаме повече видимост“, добави пилотът на Мерцедес.
Ръсел обясни, че GPDA не е поискала бъдещи промени в оформлението на пистата
„Пистата в Белгия не се нуждае от промени. Говорихме за това и стигнахме до заключението, че няма нужда от подобно неща. Очевидно организаторите са постигнали голям напредък по отношение на зоните за сигурност, така че това вероятно е най-важното нещо“, обясни Ръсел.
Ръсел вярва, че екшънът на пистата в Белгия може да компрометиран заради лошото време по време на уикенда.
„За щастие времето изглежда по-добро в неделя. Затова мисля, че състезанието ще се проведе безпроблемно. Но след последните събития смятам, че ФИА трябва да бъде смела в решенията си по отношение на безопасността, особено когато става дума за видимост.“
Ръсел бе попитан дали смята, че сегашните болиди могат да се състезават при такъв дъжд, какъвто се наблюдаваше по време на вчерашния ден.
„Мисля, че преди две години беше взето бързо решение състезанието да бъде прекратено. Според мен, условията са достатъчно безопасни за един-единствен автомобил от F1. Но когато на пистата има 20 автомобила едновременно, тогава картинката е много по-различна“, обясни Ръсел.
„Всеки, който заема позицията различна от първа, изпитва затруднения с видимостта. Става дума за 20, 30 или 40 метра. Имах чувството, че инцидентът, който се случи в FRECA, беше въпрос на време. Пилотите не се движат по права линия, защото не виждат добре. Някой се ударя отзад, след което има кола по средата на пистата. Отмяната на състезанието не е идеална за никого, но не искаме да виждаме друг огромен инцидент, какъвто видяхме преди по-малко от 30 дни“, каза още състезателят на Мерцедес и председател на GPDA.
Ръсел също така подчерта, че пилотите поддържат добри отношения с ФИА при обсъждането на въпроси, свързани с безопасността
„Аз съм в тази роля от около три години. Ако трябва да бъда честен, определено има повече взаимодействие между нас като пилоти и ФИА. Хората там определено искат да чуят нашите мнения, да изложат гледните ни точки от кокпита. Това е опит не само за да се опитат да подобрят F1, но и моторните спортове като цяло. Всички разполагаме с тази невероятна технология тук и говорим за бъдеща такава с изкуствен интелект, която може да помогне за решаването на някои от тези трагични инциденти, които се случват.“
„Но също така е необходимо да има неща, които могат да се филтрират в по-ниски формули, които не разполагат с всички технологии и камери за видеонаблюдение. Така ще има повече бързи реакции при такива ужасни инциденти.“
„Както казах, винаги ще бъде опасно, но просто трябва да продължим да работим. Факт е, че вероятно още дълги години няма да намерим решение на проблема с лошата видимост. Това е едно наистина трудно предизвикателство.“
Накрая Ръсел призна, че се страхува повече за младежките категории, отколкото F1
„Mалко се страхувам за младежките категории. Наистина смятам, че на F3 не трябва да се разрешава да има 30 автомобила на пистата едновременно, дори и при сухи условия. Затова имам чувството, че е въпрос на време и там да се случи голям инцидент“, завърши Джордж Ръсел.
It’s time for the final round before the summer break as the F1 paddock rolls on to Belgium! 🇧🇪
Here’s all you need to know about our return to Spa 👇#BelgianGP #F1 https://t.co/jioOqzk3Jq
— Formula 1 (@F1) July 27, 2023