На 20 юни 2013 г. (или точно след седмица) Мерцедес ще трябва да се изправи пред трибунала на ФИА, за да отговаря на обвиненията, сочещи отбора като нарушител на регламента на федерацията. „Сребърните стрели“ направиха от сряда до петък след Гран при на Испания около 1000 км тест с актуалната си кола, въпреки че през сезона тази година изпитанията са забранени. В действителност между Пирели и ФИА има споразумение, разрешаващо при определени обстоятелства да се правят тестове. Пред трибунала обаче ще трябва да се докаже, че изпитанията не са били нелегални.
Голяма част от останалите отбори смята, че нарушение има и искат наказание. Но човекът, отговорен за провеждането на изпитанията, тим шефът Рос Браун, е против взимането на прекалено бързо решение.
„Когато застанем пред трибунала и всичко бъде изяснено, тогава хората ще могат да вземат решение – когато са наясно с фактите“, заявява Рос Браун. „Не искам да ги изтъквам предварително. Няма да е правилно, да се прави заключение, преди фактите да бъдат изложени.“
Сега обаче, около седмица преди трибунала, се появи факсимиле от документ, който утежнява положението на Рос Браун и Мерцедес. В актуалното издание на германското спортно списание Шпорт билд се появи документ, уреждащ разпределението на датите за тестове през 2013 г. Той се явява като допълнение към спортния регламент и е подписан и от Браун. В параграф 2.4 от този документ, в който става дума за развитието на гумите се казва: Ако в предстоящата година се въведе ново поколение гуми или пък влезе нов производител, тогава комитет по изпитанията съвместно с ФИА може да разреши провеждането на развойна програма.
С две думи подобен тест би бил възможен, каквато е аргументацията на Пирели и Мерцедес. Комитетът обаче се състои от по един представител на отбор. Всички представители трябва да се подпишат, че са съгласни и може да се направи изключение. В настоящият случай обаче това явно не се е случило.
Все още не е ясна и ролята, която ФИА играе в тази афера. Според изнесените данни, шефът на рейс контрола, Чарли Уайтинг, е дал зелена светлина на Мерцедес за провеждането на изпитанията. Ако това е вярно, положението на отбора се подобрява значително. Още през уикенда в Канада в падока се заговори, че Жан Тод може да използва ситуацията, за да жертва и отстрани Уайтинг, който е човек на Бърни Екълстоун. За неговото място според слуховете е гласен бившият технически директор на Торо Росо, Джорджо Асканели, който явно е удобен за Тод.