Александър Албон коментира резултата си от състезанието в Белгия. Пилотът на Уилямс разкри, че надпреварата на Спа е започнала много силно, но е завършила в омагьосан кръг. Албон също така се оплака от прекомерното износване на гумите по време на надпреварата.
Албон се представи много силно в началните етапи на Гран при на Белгия. Англо-тайландският състезател спечели пет места на старта и попадна в топ 10 след края на първата обиколка. После Албон използва невероятната максимална скорост на своя болид, за да изпревари съперниците си на правата „Кемъл“ и да заеме шестото място в края на обиколка №6
Албон направи първия си пистоп в седмата обиколка. Това го свали надолу в подреждането, откъдето той навакса загубеното и отново зае позиция в топ 10. Състезателят на Уилямс се защитаваше много успешно срещу Пиер Гасли. Французинът дори каза след края на състезанието, че ще сънува кошмари със задното крило на болида на Уилямс. За съжаление, Албон започна да има проблеми и бе принуден да направи допълнителен питстоп.
Третото спиране в бокса така и не донесе нужния напредък. Така в крайна сметка Албон финишира 14-ти и си тръгна с 0 точки от Белгия.
„Бях почти изненадан, че изпаднах от точките в средата на състезанието и не знам къде точно ме прескочиха“, сподели Албон.
„Имахме сериозна деградация на гумите по време на състезанието в Белгия. В края на стинта се борихме с поведението на автомобила. В крайна сметка надпреварата беше сложна, защото използвахме настройки с ниско притискане“, добави пилотът на Уилямс.
„Това е страхотно забавление в някои отношения, но във втория сектор вече не е толкова забавно. Просто влошаваме гумите толкова много и все едно карахме на мокро. Беше малко притеснително да видя колко много деградация имахме в състезанието, особено при гумите медиум.“
Албон не е могъл да направи почти нищо, за да облекчи проблема, без да позволи да бъде изпреварван от своите съперници. Той също така призна, че намирането на правилния компромис между темпото и деградацията на гумите го е вкарала в „омагьосан кръг“
„Другият проблем, който имах, беше да се състезавам с колите около мен. Основно трябваше да натискам в сектор №2. Веднага щом се отдръпнах и се опитах да управлявам гумите на от завой 10 до завой 12, веднага бях обстрелван и почти бях изпреварван от колата зад мен.“
„Трябваше да натисна гумите прекалено много. Това е един омагьосан кръг, защото след това положението се влошава още повече. В този случай се опитвах да спася гумата, но не ми беше позволено и нямах свободата да го направя“, обясни пилотът на Уилямс.
„Това не бе като в Канада, Австрия или Силвърстоун. Там имах чувството, че мога да управлявам гумите в няколко завоя. Тук автомобилите бяха до скоростната ми кутия през цялото време, така че трябваше да продължа да натискам.“
Албон търси причините, довели до прекомерната деградация на гумите при настройка с ниско притискане, тъй като тя ще бъде използвана и по време на уикенда на Монца.
„Разочароващо е, защото това беше уикенд, в който мислехме, че ще се справим по-добре. Трябва да разберем защо се борихме толкова много с гумите на Спа. В крайна сметка настройките за притискане на Монца ще бъдат много подобни. Това ще бъде следващият ни шанс да спечелим точки. Затова трябва да си вземем поука от този уикенд и да не допускаме повторение на това когато се върнем на подходящи за нас писти“, завърши Александър Албон.
Snapshots from Spa 📸🇧🇪 pic.twitter.com/tLKaKa2Kbg
— Williams Racing (@WilliamsRacing) August 1, 2023