Хаас продължава да търси решение на проблема с гумите. Това потвърди Гюнтер Щайнер. Според неговите думи, отборът трябва да разбере причината за прекомерното износване на гумите, след което да се насочи към развитието на колата за догодина.
Хаас показа впечатляваща скорост в квалификациите от началото на сезон 2023 в F1, особено с Нико Хюлкенберг. Американският екип обаче не може да пренесе това темпо по време на състезанията. Проблемите на VF-23 са свързани най-вече с прегряването на гумите. Това важи най-вече на по-сложни и горещи писти
До момента Хюлкенберг и Кевин Магнусен спечелиха точки в общо четири състезания. Двамата се борят доста сериозно по време на дългите серии с обиколки и често пъти правят допълнителни спирания в бокса. Това на свой ред им пречи да записват по-силни резултати.
Понастоящем Хаас заема осмата позиция в шампионата на конструкторите. Екипът води оспорвана борба в по-задната част на полето с екипи като Уилямс, Алфа Ромео и Алфа Таури.
Щайнер призна, че представянето на Хаас е под неговите очаквания и призна, че трябва да се обърне най-сериозно внимание на проблема с прегряването на гумите.
„Очевидно започнахме сезона доста добре. След това не успяхме да се справим с проблемите си, а именно прегряването на гумите“, сподели Щайнер.
„Сега сме малко по-назад. Можем да направим много добри квалификации и много лоши състезания. Можем да направим и двете. За целия отбор е като едно истинско влакче в увеселителния парк, особено когато в събота има такива върхове, а в неделя – такива спадове. Това е доста трудно за приемане“, продължи шефът на Хаас. „Работим много усилено върху това и се надявам да постигнем напредък след почивката. Но това нещо не е толкова лесно. Няма да разберем дали сме разрешили проблемите, преди да се появим отново на пистата.“
„Можем да правим много симулации и изчислени. Трябва да поставим някои неща в колата, защото това все още е много странен проблем в сравнение с всички останали. В крайна сметка не можем да се откажем просто така“, каза още Щайнер.
Някои от отборите вече насочват вниманието и ресурсите си изцяло към колата за следващата година. Щайнер обаче посочи, че Хаас първо трябва да отстрани хроничните си проблеми с гумите, за да не се сблъска с тях и догодина
„Трябва да се премахнем този проблем, преди да се насочим към следващата кола. Можем да продължим паралелно до 2024 г. , но не можем да пренебрегнем настоящите ни затруднения и да се насочим само към сезон 2024.“
„Ако не разрешим този проблем, тогава той може да се появи отново и в автомобила от 24-та година, което би било доста глупаво. В момента работим по автомобила от 23-та година и правим всичко възможно, за да го подобрим“, каза още шефът на Хаас.
Щайнер също така вярва, че отборът би бил много по-напред в подреждането, ако не са били проблемите с износването на гумите.
„Ако бяхме решили проблемите си, можехме да сме много по-напред в подреждането. Но единственото нещо, което можеш да направиш в такива случаи, е да не навеждаш глава и да продължаваш да работиш. [Макларън] направи добри стъпки напред. Да, те свършиха добра работа. Но хубавото в случая е, че това нещо възможно. Самото съзнание, че това е възможно, е достатъчна мотивация“, завърши шефът на Хаас.
Get us back to the circuit! 🇳🇱
FINALLY, it’s #DutchGP Race Week 🙌#HaasF1 pic.twitter.com/UriYttKzg9
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) August 21, 2023