Начало Избрани Зандвоорт подобрява инфраструктурата си за състезанието през 2024 г.

Зандвоорт подобрява инфраструктурата си за състезанието през 2024 г.

459
0
Зандвоорт
снимка: Иван Тенчев

Зандвоорт подобрява инфраструктурата си за състезанието през 2024 г. Това обяви ръководството на легендарното нидерландско трасе. Сред новостите са включени разширяване на падока и добавяне на още шест гаража в бокса.

Зандвоорт е една от най-малките писти в F1 както по дължина, така и по площ. Трасето има някои сериозни проблеми, свързани с тесния бокс и прекалено малкия падок. Освен това ширината на Зандвоорт е доста по-малка в сравнение с модерните постоянни трасета

Ръководството на Зандвоорт обмислят да направят някои подобрения в инфраструктурата. Надеждата е, че това ще помогнат да се осигури дългосрочното бъдеще Гран при на Нидерландия. Настоящият договор на събитието е до края на 2025 г. В същото време допълнителните боксове ще предоставят възможност за евентуално разширяване на решетката в F1.

Проблемът с питлейна на Зандвоорт е доста сериозен. Това накара ФИА разреши на пилотите да стартират зад автомобила за сигурност с интермедии, а не със задължителните гуми за екстремно мокър асфалт. Така се избегна масовото втурване към бокса.

В неделя дъждът на Зандвоорт започна в края на първата обиколка. Разбира се, част от пилотите влязоха в бокса. Отборите обаче предпочетоха да не правят двоен питстоп заради ограниченото пространство. Това компрометира някои пилоти. Сред тях бяха Макс Верстапен, Карлос Сайнц, Естебан Окон, Валтери Ботас и др.

Единствено Алфа Таури реши да повика и двете си коли в бокса. Това доведе до 10-секундно наказание за Лиъм Лоусън, чийто автомобил блокира Кевин Магнусен от Хаас. В допълнение, Късият бокс допринесе и за по-слабото присъствие в Зандвоорт на филмовата продукция за F1 и отбора на Ейпекс Гран при, който заемаше два гаража

„Бихме могли да разширим малко пространството, за да осигурим малко повече безопасност. Това ще помогне и за спиранията в бокса, тъй като механиците ще имат повече работно пространство“, каза спортният директор на Гран при на Нидерландия Ян Ламерс.

„С оглед на това догодина ще имаме разширение на гаражите и питлейна. По този начин ще има още шест гаража в подхода към завой №1. Ние сме готови и ако полето в F1 се увеличи от 20 на 22 автомобила. Но за момента основната причина е свързана с безопасността и пространството.“

Най-голямото предизвикателство е факта, че зоната в Зандвоорт, предназначена за новите гаражи в, пресича входа на пешеходния тунел под главната пряка. Сега този тунел ще трябва да бъде пренасочен и разширен.

„Можем просто да проектираме тунела по различен начин. Все още можем да използваме това пространство максимално. Точно там ще бъдат тези допълнителни гаражи. Просто ще направим тунела малко по-дълъг и тогава няма да има Г-образен изход, а прав“, каза още Ламерс.

Нидерландецът също така потвърди, че Зандвоорт ще продължава да подобрява инфраструктурата си през следващите години.

„Развиваме се на етапи. Подобрихме входния път на пистата. Той сега е с нова настилка и нов асфалт, така че всичко е чисто ново. Питлейнът е само следващият етап от развитието. Има още много планове за бъдещето. Като цяло се подобряваме там, където можем да се подобрим и се адаптираме там, където трябва да се адаптираме“, завърши спортният директор на Гран при на Нидерландия. Тазгодишното състезание на Зандвоорт бе спечелено от Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул записа трети пореден успех в домашната си Гран при. До него на подиума се качиха Фернандо Алонсо (Астън Мартин) и Пиер Гасли (Алпин).