Майк Крак е категоричен, че Астън Мартин трябва да предостави по-добър автомобил на Фернандо Алонсо и Ланс Строл. Специалистът от Люксембург стигна до това заключение след незадоволителното представяне на AMR23 на пистата в Италия.
Астън Мартин изживя един изключително труден уикенд в Италия. Характеристиките на пистата „Монца“ не паснаха никак добре на автомобила Астън Мартин AMR23. По принцип колата на екипа е доста конкурентна на трасета с по-високо ниво на притискане и не толкова дълги прави
Астън Мартин вкара само един автомобил в точките за втори пореден рейс уикенд. Алонсо финишира девети в надпреварата на Монца. Испанецът не бе толкова изненадан от своя резултат, но все пак се надяваше да бъде по-близо до челната петица. За съжаление, Алонсо попадна в DRS влакче, водено от Уилямс-ът на Александър Албон.
Същевременно Строл отново остана извън зоната на точките. Пилотът на Астън Мартин имаше огромни затруднения на бързото италианско трасе и остана едва 16-ти при развяването на карирания флаг. Слабият резултат на Монца позволи на Ферари да изпревари Астън Мартин в класирането при конструкторите. По този начин отборът от Силвърстоун загуби още едно място в подреждането.
Крак заяви, че Астън Мартин трябва да извлече от поуките, които си е взел от Монца и да предостави по-добър автомобил на своите пилоти в предстоящите състезания. Това важи и за трасетата с дълги прави ниска сила на притискане като Лас Вегас
„Вече наблягаме прекалено много на термина „ограничаване на щетите“, сподели Крак. „Да, спечелихме две точки. Но от друга страна загубихме позиция при конструкторите за от Ферари. Най-важното е да извлечем поуките за Лас Вегас, както и за следващата година. Това е много важно. Миналата година имахме подобни проблеми, когато дойдохме в Монца. Затова трябва да направим крачка напред в подобни кръгове.“
Крак призна, че стратегията на Алонсо и Строл на Монца е била доста трудна и натоварваща.
„Честно казано, мисля, че и двамата пилоти свършиха фантастична работа, защото автомобилът беше наистина труден за управление. И двамата бяха готови за битка“, обясни шефът на Астън Мартин.
„Трябва да предоставим по-добър автомобил на нашите пилоти. Те изпитваха сериозни затруднения по време на състезанието, особено от физическа гледна точка. Трябваше да ги видите- бяха наистина много, много изтощени“, продължи Крак. „Очевидно направихме доста рискова стратегия. Когато имаш само едно спиране, трябва да помислиш и за влошаването на състоянието на гумите, но все пак правилният ход. Беше трудно. В крайна сметка трябва да им дадем по-добра кола на такъв тип трасета. В противен случай няма как да печелим големи точки.“
Подобно на повечето отбори, Астън Мартин също се насочва все повече към колата за 2024 г. Крак все пак разкри, че екипът ще има някои леки подобрения до края на сезона.
„Имаме списък с новости, които ни предстоят от сега до края на сезона. Вегас е предпоследното състезание за годината. Надяваме се, че някои от тези актуализации ще помогнат за представянето ни тази писта“, завърши шефът на Астън Мартин.
Making memories, every step of our journey! 🤝 pic.twitter.com/Mnap4vusqV
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) September 7, 2023