Хаас планира голям ъпгрейд на своя автомобил в Остин. Американският отбор се отказва от досегашната концепция на VF-23 и преминава към такава, която е по-близка до тази на Ред Бул. Подобренията ще служат като основа за следващата кола на Хаас
Хаас направи огромна крачка напред през след влизането на новите технически правила миналата година. Отборът на Джийн Хаас завърши на осмо място при конструкторите и се пребори с Алфа Таури и Уилямс. Хаас използваше дизайн, който много наподобяваше този на Ферари. Американците използват задвижващи системи на Скудерията и имат доста тясно партньорство
Тази година Хаас продължи да развива своята концепция. За нещастие, това не доведе до така желания напредък. Базираният в Банбъри тим показа отлична скорост в квалификациите, особено когато зад волана на VF-23 е Нико Хюлкенберг. Но от друга страна, състезателното темпо на болида на Хаас е доста по-слабо. Екипът има и сериозни главоболия заради прекомерното износване на гумите. Това на свой ред пречи на Хюлкенберг и Кевин Магнусен да записват силни резултати.
Първоначално Гюнтер Щайнер заяви, че неговият тим ще тръгне по свой път и няма да изкопира дизайна на Ред Бул. Но с напредване на сезона стана ясно, че концепцията на VF-23 е грешна. Затова техническият директор на Хаас Симоне Реста призна, че се обмисля промяна на концепцията на колата за догодина. Италианският инженер дори намекна, че това може да се случи още в края на този сезон.
По-рано през седмицата Щайнер призна, че неговият отбор също ще промени концепцията на автомобила и ще „почерпи вдъхновение“ от Ред Бул.
„Имаме проблеми с концепцията, с която разполагаме сега. В крайна сметка така и успяхме да намерим повече производителност“, сподели Щайнер.
„Развивахме се цяла година и нямаше нищо насреща. На определен етап трябва да се направи нещо различно. Ние не можехме да продължаваме да си блъскаме главата в стената, докато другите продължават да намират скорост. Макларън промени своя болид по такъв начин и на някакъв етап намериха нещо. Затова един момент осъзнахме, че трябва да променим концепцията си и да се изправим пред реалността“, добави шефът на Хаас.
Хаас отново заложи на доста консервативен подход. Американският отбор нямаше сериозни подобрения в тазгодишния автомобил. Вместо това тимът насочи своите пари и ресурси в създаването на нова концепция, която ще бъде основа за следващата година
„Планът беше да имаме повече подобрения с концепцията, която имаме сега. Но тъй като не открихме производителност, не въведохме почти никакви подобрения през тази година“, обясни Щайнер.
„Няма смисъл да произвеждаме части, ако автомобилът не върви по-бързо. Тъй като не сме похарчили тези пари, сега можем да ги вложим в това голямо подобрение.“
Щайнер също така добави, че отборът дълго време е обмислял дали да промени концепцията в края на този сезон, или да изчака догодина.
„Не бяхме сигурни дали трябва да го направим тази година или не. Догодина обаче щяхме да минем изцяло по този път. Трябваше да направим нещо тази година, за да научим възможно най-много за тази концепция. Може би ще научим нещо, което след това ще можем да интегрираме в автомобила за следващата година“, завърши шефът на Хаас.
It’s a hot one in Singapore this Friday 🥵🇸🇬#HaasF1 #SingaporeGP pic.twitter.com/MhfmttnZnO
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) September 15, 2023