Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уебър: Ако Мерцедес отново спечелят квалификацията, ще е интересно

Уебър: Ако Мерцедес отново спечелят квалификацията, ще е интересно

50
0
Марк Уебър

Австралийският пилот Марк Уебър заяви, че състезанието за Гран при на Монако ще бъде много интересно тази неделя, ако пилотите на Мерцедес за пореден път демонстрират недостижима за съперниците им скорост в квалификацията. По улиците на Монте Карло изпреварвания са почти невъзможни и ако те вземат за четвърти пореден път първата позиция на старта, ще е много трудно да ги изпреварят, още повече, че на гладкия асфалт в града този път състезанието да може да се направи вероятно само с две спирания в бокса.

Самият Марк няма ясно обяснение защо така добре се получават неговите състезания в Монако, където има две победи в последните години.

Спечелих тук във Формула 3000 и след това победих още два пъти тук, но не зная от къде идва това, може би от опита ми на улични трасета във Формула Форд в Австралия, не зная наистина, защото в Сингапур не се получава същото – каза с усмивка Марк. – Мерцедес пък определено са във форма в събота, а това е добра карта за игра точно тук. Но да видим какво ще е положението с гумите в неделя. Нашата цел е да ги изпреварим в квалификацията, разбира се. Трябва да се целим в полпозишъна, за да сме в позиция да се борим, а не да се мъчим да компенсираме в надпреварата. Нещата много приличат на сервиса в тениса – в голяма степен ти контролираш случващото се, както стана с мен миналата година.

Междувременно шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че напрежението между Марк и Себастиан Фетел от Малайзия вече е забравено, но това е писта, на която Уебър се чувства отлично. Затова не трябва да е изненада, ако този път за разлика от последните няколко старта австралиецът отново има шанс да спечели.

Самият Марк обясни по-слабите си резултати с вероятни грешки с настройките на колата, като ъгъла на сходимост на гумите, например.

Уебър заяви, че стартът в Монако се различава от останалите най-вече заради изключителната известност на състезанието и знаменитите хора около трасето. Освен това е невероятно да спечелиш точно тук в сравнение с празните трибуни в Бахрейн например.

Уебър бе много внимателен и в критиките си към износването на гумите. Той каза, че наистина това е най-важната част в момента във Формула 1, а не бягането на пълна газ, но това умение винаги е било част от Гран при и миналата година в 72 от 78 обиколки той е мислел и внимавал за работата на гумите.