Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер е очаквал да бъде на подиума в Сузука

Льоклер е очаквал да бъде на подиума в Сузука

1345
0
Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Шарл Льоклер е очаквал да бъде на подиума в Сузука. Пилотът на Ферари е сбъркал върналия се на пистата болид на Серхио Перес с този на Макс Верстапен. Това го е карало да мисли, че е спечелил една позиция заради „отпадането“ на нидерландеца.

Льоклер потегли от четвърта позиция в състезанието за Голямата награда на Япония. Състезателят от Монако запази тази позиция и след двете спирания в бокса и не успя да прескочи Оскар Пиастри

В края на Гран при на Япония Ред Бул върна колата на Перес на трасето. Мексиканецът се оттегли от надпреварата, след като участва в два инцидента. Екипът от Милтън Кийнс поправи болида на Перес и го изпрати обратно на пистата. Така той изтърпя наказанието си, което получи заради контакта с Кевин Магнусен.

Льоклер не е знаел, че от Ред Бул са върнали Перес в състезанието. Петкратният победител в F1 е помислил, че Верстапен е получил проблем и е намалил темпото си. В крайна сметка обаче Льоклер остана четвърти при развяването на карирания флаг и се размина с подиума.

„Смятах, че той [Верстапен] вече не участва в състезанието. Затова си помислих, че ще съм на подиума. Но в последната обиколка всъщност погледнах таблото и бях на четвърто място“, каза Льоклер.

Льоклер призна, че състезанието е минало според предварителните му очаквания

„Разбира се, очаквахме Макс да бъде много силен, както и Чеко. Честно казано не знаех какво се случи с него, както и с двата Макларън-а. В крайна сметка нямаше изненади. Всичко беше според очакванията. Четвъртото място, беше максимумът, на който можехме да се надяваме“, добави пилотът на Ферари.

Льоклер призна, че колата на Ферари е изоставала от тази на Макларън, особено по отношение на износване на гумите.

„Темпото ни не беше като това на Макларън. Те бяха супер силни“, обясни звездата на Ферари.  „Те също имаха много добро управление на гумите. Но от друга страна, уикендът бе добър, защото потвърждава точно това, което разбрахме в последните няколко състезания. Първият сектор определено е една от основните ни слабости. Там губим най-много време в сравнение с Макларън. Ще работим именно върху това до края на сезона“, завърши Шарл Льоклер.

Шефът на Ферари Фредерик Васьор също вярва, че Льоклер и Сайнц са постигнали максимума на Сузука.

„Направихме най-доброто, което можехме и наваксахме още четири точки от Мерцедес“, каза Васьор. „Контролирахме ситуацията на писта, която знаехме, че ще бъде трудна за нашия автомобил. Шарл се справи добре, а като Карлос бе изпреварен от Люис (Хамилтън), решихме да удължим престоя му с медиум, надявайки се да извлечем полза от това в края на състезанието. Нашият отбор е много близо с тези на Мерцедес и Макларън. Както видяхме в Сингапур, подреждането може да се промени в зависимост от пистата.“

„Очевидно не можем да сме доволни от четвърто и шесто място. Но тъй като натрупахме добър аванс пред най-близките си съперници, ще останем фокусирани и ще се подготвим да дадем най-доброто от себе си в предстоящите състезания“, завърши шефът на Скудерия Ферари.