Джордж Ръсел призова ФИА да не въвежда изискването за три задължителни питстопа по време на Гран при на Катар. Решение относно мярката все още няма. То трябва да се вземе въз основа на данните от спринта, в който Ръсел финишира четвърти, а съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън бе пети.
„Изненадах се колко бързо се износи софтът, а и имахме късмет с множеството излизания на сейфти кара. Без тях можеше да завършим и извън точките“, коментира Ръсел
„Това може да се случи по време на уикенд със спринт, когато тренировките са съвсем ограничени и научаваш много малко за гумите. И с медиум обаче пак щяхме да сме четвърти, така че нито спечелихме нещо, нито загубихме.“
„Скоростта ни бе добра в сравнение с тази на Ферари, което е чудесно. Бяхме с едни и същи гуми, но ние бяхме по-бързи. В чудесна позиция сме за Гран при състезанието, когато се надявам да се борим и с Макларън. Надпреварата ще е интересна от гледна точка на стратегията, така че да видим какво можем да сторим“, каза още Ръсел.
Coolest man in Qatar when the lights went out. 😎 Eight laps in the lead and a lot of fun out there.
Let’s take that into Sunday. ✊ pic.twitter.com/AnQP1TG3PC
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 7, 2023
Колата за сигурност излиза три пъти по време на спринта, което накъса не само късата състезателна дистанция, но и не даде възможност гумите да изминат достатъчно дълъг стинт. Пирели трябва да реши дали да изиска от отборите в днешното състезание на пистата Лосаил три задължителни питстопа. Тази мярка може да се предприеме заради безопасността на пилотите, след като в петък бяха открити разкъсвания в страните на гумите. Другият вариант е условие за определена дължина на сериите в надпреварата.
„Ако бяхме на писта като тази в Барселона, там си наясно два стопа ли трябват или три. Един просто не работи. Този уикенд няма информация. Три тренировки щяха да ни дадат необходимите данни, за да знаем дали са необходими две или три спирания в зависимост от износването на гумите. Според направените от ФИА модификации по трасето са добри. Бях скептичен, но впоследствие си промених мнението.“
„Според мен не е необходимо да въвеждат задължителни три спирания в бокса. Мисля, че е по-добре да ни дадат данните, да видим какво е износването на софта и медиума. Всички би трябвало да сме достатъчно умни, за да вземем решение въз основа на тази информация“, посочи Ръсел
„Отборите би трябвало да видят какво е положението в серията от десет обиколки, която направихме. Да прогнозират какво би трябвало да е развитието в по-дълъг стинт. Просто това е положението, когато почти не сме имали тренировки“, добави Ръсел.
Люис Хамилтън отбеляза, че бе доста бавен в началото на спринта със своя медиум.
„Знаех, че износването ще е високо и че състезанието ще се върне към нас. Дали съм бил наясно, че щях да стигна петото място? Не. Но се надявах на прогрес през цялото време. Постарах се да се позиционирам максимално добре, да се опазя от неприятности и да постигам напредък стъпка по стъпка. В състезанията съм наясно какво да правя. Трябва да поработя по квалификациите си!“, каза седемкратният световен шампион.
Night shift. ✍️ pic.twitter.com/zaDOFZI6Dm
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 7, 2023