Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 планира радикални промени на спринтовия формат

F1 планира радикални промени на спринтовия формат

2599
0
спринт в САЩ
снимка, Ред Бул Контент Пуул

F1 планира радикални промени на спринтовия формат. Това твърди Motorsport.com. Според британското издание, ръководството на спорта готви сериозни изменения на спринтовете в бъдеще. Тук се включват добавянето на обърната стартова решетка, допълнителна парична награда за победителя и др.

Тази година F1 удвои броя на спринтовете. Така в календара на световния шампионат вече има 6, вместо традиционните кратки надпревари.

Миналата седмица в Остин се проведе общо петото спринтово състезание от началото на сезона. За съжаление, интересът към него не бе чак толкова голям. Това доведе до изненадващ спад в продажбата на билетите, което съответно означава намаляване на приходите за F1

Спринтът Остин не бе от най-интересните. Кратката надпревара бе спечелена от Макс Верстапен. Пилотът на Ред Бул записа общо трети успех в спринт от началото на сезона. Преди това той триумфира в спринтовите надпревари в Австрия и Белгия. Втори и трети в спринта на пистата до Остин завършиха Люис Хамилтън (Мерцедес) и Шарл Льоклер (Ферари).

Другата седмица ще се проведе последният шести спринтов уикенд за 2023 г. Домакин на събитието отново е пистата „Интерлагос“ в Сао Пауло. Трасето се превърна в един от традиционните домакини на такъв тип състезания.

Ръководството на F1 е напълно решено да запази спринтовите уикенди като част от шампионата в дългосрочен план. Някои източници посочват, че от Либърти Медия планират някои радикални промени.

В момента все още не са представени официални предложения за потенциални промени в спринтовия формат, които могат да настъпят още догодина. Според информация на Motorsport, в падока са започнали неофициални дискусии за това какво може да се направи, за да се подобри спринтовия формат като цяло.

Източници посочват, че от F1 не се страхуват да направят цялостната промяна на спринтовия формат. Според предположенията, че вече се обсъждат няколко радикални идеи. Сред тях е превръщането на спринтовете в самостоятелен мини шампионат. Следователно точките, спечелени в спринта няма да се зачитат в класирането за шампионата

Това би помогнало и да се избегне повторение на сценария от Лосаил. Тогава Верстапен спечели третата си корона още в спринтовото състезание, а не в основната Гран при.

Една от идеите за насърчаване на пилотите да се отнасят по-сериозно към спринтовия формат би могла да бъде привличането на спонсор и предлагането на голяма парична награда за победителя. Тя може да достигне до $1 млн. Подобни неща са се провеждали в миналото в шампионати като Индикар и др.

Има и допълнителни неща, които да отличат спринта от основната надпревара. Тук се включва и обърната стартова решетка. В нея първите десет пилоти могат да разменят позициите си или дори може да има по-сериозни размествания..

Местата на стартовата решетка в спринтовете могат да се определят по обратния ред на шампионата или въз основа на квалификационен формат. Той обаче насърчава отборите да се стремят към добро време за обиколка.

Необходимостта за промени идват, след като Кристиан Хорнер призна, че настоящите правила в спринтовия формат не са достатъчно добри.

„Мисля, че трябва да добавим малко повече екшън към този формат. Независимо дали ще направим разместване на решетката или нещо друго, трябва да добавим достатъчно неща, за да си заслужава пилотите наистина да дават всичко от себе си“, каза Хорнер.

Същевременно Тото Волф е против обърнатата стартова решетка. Той настоя, че F1 отдавна е известна със своята консервативност по въпроса за позициите на грида.

„Аз съм консервативен човек. Предпочитам да няма спринтови състезания, отколкото да се направят някакви големи промени. Чрез обърнатата решетка вървим директно към младежки формули, в които спортът следва забавлението, докато при нас забавлението трябва да следва спорта“, каза Волф.

„Създаването на изкуствени неща около спринтовите състезания в събота не е начинът, който аз лично бих предпочел. Но това е мое мнение. Всички отбори, заедно със Стефано [Доменикали, CEO на F1] трябва да помислим кое е най-доброто за спорта“, добави шефът на Мерцедес.