Алесандро Алуни Брави разкри малко информация за колата на Заубер за следващата година. Италианецът бе категоричен, че тя ще бъде коренно различна от тази, която се използва в момента. Брави също така потвърди, че Джеймс Кий вече е пристигнал в Хинвил и работи усилено върху болида за сезон 2024.
Алфа Ромео изживява една изключително трудна кампания. Базираният в Хинвил отбор направи огромна крачна назад спрямо миналата година. Болидът С43 се оказа изключително неконкурентен, особено по време на надпреварите. Това на свой ред не позволява на Валтери Ботас и Гуаню Жу да печелят често точки и да разгърнал потенциала си
„Просто ни липсва представяне по време на състезанията“, сподели Алуни Брави. „Трябва да проучим и да разберем това, защото е повтарящ се проблем през този сезон. Имаше няколко случая, в които сме били бързи в квалификациите, но губим скорост в състезанията.“
„Това е част от анализа, който трябва да направим. Трябва да разберем откъде идват проблемите ни и да ги решим. Не мисля, че догодина ситуацията ще се промени, ако не сме в състояние да отстраним всичките ни затруднения“, продължи Брави. „Въпросът не е в баланса на автомобила, а в цялостния пакет, който трябва да се подобри. Липсва ни сцепление, особено във високоскоростните завои. Това е една от най-слабите ни страни през този сезон.“
Алфа Ромео си тръгна с празни ръце и от уикенда в Сао Пауло. Колите на швейцарския тим завършиха в дъното на колоната в съботния спринт. В неделя Жу и Ботас се оттеглиха от надпреварата заради различни технически проблеми. Предполага се, че те са свързани със задвижващата система на Ферари.
Догодина екипът отново ще се върне към името „Заубер“ заради напускането на Алфа Ромео. Отборът също така ще направи големи промени по своя автомобил. Начело на проекта за 2024 г. е Джеймс Кий. Британският инженер пристигна в Хинвил, след като прекара последните няколко години в Макларън. Кий дойде на мястото на вече бившия технически директор на Алфа Ромео/Заубер Ян Моншо
„На първо място, много се радваме, че Джеймс се присъедини към нас. Той започна работа през първата седмица на септември и ще има голям принос за болида за следващата година“, каза Брави.
„Прегледахме изцяло проекта заедно с него. Благодарение на неговия опит преминахме през задълбочен анализ на всички области на автомобила и взехме някои решения.“
„Автомобилът за следващата година няма да бъде еволюция на тазгодишния. Смятаме, че в тази концепция има някои граници, които не можем да използваме по-нататък. Това на практика ще бъде един напълно нов автомобил, като се започне от шасито, окачването и стигне до всички други области. Разбира се, лесно е да се идентифицират всички проблеми. По-важно е да успеем да ги отстраним възможно по-скоро.“
„Работим усилено и се разрастваме. Имаме нови попълнения, които се присъединиха скоро. Те ще могат да дадат своя принос в автомобила за следващата година. Разбира се, отговорът на всички въпроси ще стане ясен следващата година в Бахрейн“, завърши Алесандро Алуни Брави.
It’s all in the details. 📸 pic.twitter.com/IVUrcLeWp5
— Alfa Romeo F1 Team Stake (@alfaromeostake) November 9, 2023