ФИА ще запази настоящия си доставчик на електронни системи въпреки проблемите във всички четири старта от началото на сезон 2013 г. с връзката с болидите на писта.
Още от Гран при на Австралия системата на световната федерация не работи и по време на състезанията на практика няма връзка между рейс контрола и автомобилите на трасето. В колите няма предупредителни светлини (жълти за опасност, сини за изпреварване с обиколка и червено за спиране на надпреварата), така че екипите трябваше да разчитат на флагове и информация от питуолите. Съобщенията от рейс контрола се появяваха в системата цяла минута след пускането си и т.н.
В Китай например шест от финиширалите в топ 10 пилоти бяха разследвани за използване на DRS в зони с жълти знамена. В крайна сметка никой не бе санкциониран, но ситуацията е необичайна и крайно неудобна.
ФИА е с нов доставчик този сезон – компанията Riedel, която замени EM. След грижите в четирите надпревари до момента е бил обмислян въпросът дали федерацията да не се върне към предходната версия на системите. Подобрението при показваните от маршалите светлини и GPS аспектите от електронната система обаче били удовлетворяващи. В Бахрейн освен това имало напредък с телеметрията, така че от ФИА са дали допълнително време на Riedel да се справят с проблема.
Технологиите на настоящия и предишния доставчик се различават в известна степен, така че смяна на компанията може да доведе до още повече грижи. Връщане към EM например би изисквало подмяна на окабеляването в болидите, което за момента не се налага.