Уилямс има големи очаквания за уикенда във Вегас. Това призна ръководителят на тима Джеймс Ваулс. Британският инженер вярва, че новото улично трасе ще пасне идеално на характеристиките на болида FW45.
Уилямс изживя един труден уикенд в Сао Пауло. Британският отбор не спечели точки нито в спринта, нито в основната надпревара. За нещастие, Александър Албон отпадна още на първия завой на Гран при на Сао Пауло. Англо-тайландският състезател имаше контакт със своите колеги от Хаас, след който се заби в предпазните бариери. Съотборникът му Логан Сарджънт пък финишира 11-ти и бе на косъм от това да добави още една точка към скромния си актив
Проблемите на Уилямс позволиха на Алфа Таури да намали изоставането си в шампионата при конструкторите. В момента двата екипа ги дели разлика от 7 точки. Очаква се битката между Уилямс и Алфа Таури да бъде една от най-ожесточените на стартовата решетка, като се има предвид липсата на конкуренция на върха.
„Радвам се да потвърдя, че в Бразилия и двата автомобила бяха с еднаква спецификация, а в Лас Вегас също ще използват еднаква спецификация“, сподели Ваулс във видеоклип на Уилямс.
„Работим в тази посока, тъй като се приближаваме към края на годината. Предстоят ни писти, които според мен ще подхождат повече на пакета ни, отколкото в началото на годината“, продължи директорът на Уилямс. „Катастрофата определено навреди на количеството, части с което разполагаме. От друга стана вече бяхме взели предвид известно ниво на изтощение. Затова и двамата [пилоти] ще продължат да бъдат в тази усъвършенствана спецификация.“
Този уикенд F1 се завръща в Лас Вегас след 41-годишна пауза. Уилямс има добри спомени от Вегас. Британският отбор спечели надпреварата на временната писта край Цезар Палас през 1981 г. Победител тогава стана Алън Джоунс.
Тази година F1 ще се състезава на чисто ново трасе, което минава по булеварда „Лас Вегас Стрип“ и покрай известни хотели и казина. Събитието се промотира от самата F1 и се очаква да бъде най-бляскавото в историята на спорта.
Ваулс коментира предстоящата надпревара във Вегас. Британецът очаква с нетърпение състезанието, което ще се проведе на изкуствено осветление. Той има големи очаквания заради характеристиките на уличната писта, тъй като болидът Уилямс FW45 е изключително силен на правите
„Лично аз очаквах Лас Вегас с нетърпение по редица причини. На първо място, смятам, че това ще бъде голямо зрелище. На второ място смятам, че има неща, които много ще подхождат на нашия автомобил. Положителните неща са, че това е писта, на която можете да избере каквото си искате ниво на задното крило.“
„Лас Вегас е трасе, което е близко до Монца и може би до Спа, отколкото до всички останали. С други думи то попада в обсега, където се представяме добре и където са силните страни на автомобила ни“, обясни шефът на Уилямс.
Високите температури в надпреварата в Бразилия бяха причина за безпокойство за повечето отбори, включително и Уилямс. В същото време, очакваните ниско стойности в Лас Вегас могат да намалят опасенията за износването на гумите. Според Ваулс, чисто новата настилка на уличното трасе също ще бъде основен фактор.
„Това ще бъде съвсем нова повърхност, както и много хлъзгава повърхност. Видяхте в Катар колко много се промени това през уикенда по отношение на времената за обиколка, но и на поведението на гумите“, каза Ваулс.
„Това създава доста възможности, но в същото време и рискове. Мисля, че може да видим някои проблеми с тези много меки смеси в началото на уикенда. Може би това ще се подобри с напредването на състезателния уикенд. В крайна сметка това може да създаде голям риск или голяма печалба“, каза шефът на Уилямс.
„В сравнение с последните няколко състезания, това е една от най-добрите ни възможности да се уверим, че ще постигнем максимален брой точки и ще продължим да увеличаваме разликата спрямо Алфа Таури в шампионата при конструкторите.“
Уилямс прекрати развитието на своя FW45 преди поне 3 месеца и се съсредоточи върху дизайна на своя автомобил за 2024 г. В същото време Алфа Таури продължава да представя актуализации и да подобрява резултатите си. Тимът от Фаенца изпревари два от преките си съперници- Хаас и Алфа Ромео.
Ваулс призна, че не съжалява за решението на своя отбор да насочи ресурсите си към болида за сезон 2024
„Спряхме работата по тазгодишния автомобил преди много, много месеци. Това може да означава, че излагаме на риск седмото място в шампионата при конструкторите. Въпреки това съм много доволен от решението, което взехме“, заяви шефът на Уилямс.
„Нашето пътуване не е свързано с това дали ще завършим седми или осми през 2023 г. То е свързано с това как да върнем този отбор в челото на колоната. Това, което се опитвам да балансирам в тандем, са актуализациите на заден план, системите и структурите, автомобилът за следващата година, както и този за 2026 г. Не можеш да поставиш всички тези неща в една и съща сфера и да се надяваш, че ще излезеш с успех във всички тях.“
„Искаме да направим крачка напред в през сезон 2024. Искаме да направим крачка напред и през 2025 и 2026 г. Разбира се, това ще отнеме време, тъй като трябва да се премине през трансформация.“
„Не искам да завършим осми в този шампионат. Ще се борим до развяването на карирания флаг в Абу Даби, за да запазим това седмо място. Но също така съм наясно, че искаме от състезателния отбор и пилотите да направят това с една ръка зад гърба си. Това е нормално. Все още съм убеден, че това, което правим и решенията, които сме взели, все пак ще доведат до дългосрочен успех вместо краткосрочен такъв“, завърши Джеймс Ваулс.
It’s all coming together nicely in Vegas…👀🇺🇸
Our @krakenfx Fan Zone opens tomorrow! Meet the drivers, get your merch and much more. More info below! 👇 pic.twitter.com/uL9gD34sNd
— Williams Racing (@WilliamsRacing) November 12, 2023