След инцидент със Серхио Перес, Кими Райконен кара повече от 40 обиколки с повредено предно крило и нос. Въпреки това обаче от екипа на Лотус и самия пилот прецениха, че няма да сменят крилото с ново при спиранията в бокса. Така дори с този проблем Райконен успя да спечели второто място, оставяйки зад себе си стартиралия от първа позиция Люис Хамилтън и използвалия различна стратегия Себастиян Фетел. Сега техническият директор на Лотус, Джеймс Алисън, обяснява, защо е взето решението да не се сменя предното крило.
„Направихме бързи изчисления и решихме да не правим промени“, обяснява Алисън. „Повредата ни струваше около четвърт секунда на обиколка. Всичко това стана в 15-ата обиколка. Така умножено по 40, колкото обиколки, това прави около 10 секунди. Смяната на предното крило щеше да удължи нормално спирането със седем секунди. Така в крайна сметка щяхме да сме по-близо до Алонсо с три секунди.
В действителност обаче удължен стоп щеше да вкара Кими в трафика, което със сигурност щеше да му струва повече от три секунди. Мисля че най-доброто решение бе това, което взехме в Китай. Кими нагоди своя стил към промененото поведение на колата и в крайна сметка постигна много силен резултат, изваждайки най-доброто от колата.“
Ромен Грожан обаче не успя да се представи толкова силно, колкото съотборника си, което обаче си има своето обяснение.
„За съжаление при Ромен не успяхме да намерим най-добрите настройки. При него трябва да намерим различен подход, който да позволи той да покаже своя талант и да блесне. Нямаше как да използваме настройките на Кими за колата на Ромен, защото двамата имат различни изисквания и стил. При Райконен начинът на каране натоварва повече предните гуми и пази задните. При Грожан е обратното, което означава, че те имат много различни настройки. Така че не е толкова просто, да копираш настройките и да постигнеш идентични резултати.“
Алисън се надява в Бахрейн отборът отново да е много силен, като основна причина за това е, че пистата там натоварва сериозно задните гуми.
„През изминалата година бяхме доста силни в Бахрейн и разбира се, ние се надяваме нещата да не се променят през тази. Това е доста агресивна писта, която натоварва сериозно задните гуми. А пазенето им е една от нашите основни силни страни. Когато успеем да настроим добре колата, тя е доста „нежна“ към гумите. Освен това Кими има сериозен талант в това отношение. Ще изпробваме там и различни промени по окачването. Те обаче не се отнасят до положението на носещите А-рамена. Става дума за допълнителното развитието на нещо, което изпробвахме със сериозен успех през зимата. Винаги обаче се търси компромис между механичното сцепление, което гумите получават посредством настройването на окачването и оптималния просвет, който позволява константно поведение на аеродинамиката. Смятаме, че именно в това отношение сме успели да направим сериозна крачка напред.“