Роберт Кубица отправи остри критики към Формула Е. Бившият пилот от F1 обяви, че никак не харесва световния електрически шампионат и не възнамерява да се състезава някога там. Кубица също така заяви, че карането на болид от Формула Е е „все едно да правиш секс с надуваема кукла“.
Кубица е участвал в най-различни категории по време на състезателната си кариера. Разбира се, най-върховият момент за него бе първият му период във Формула 1. Кубица направи дебюта си в световния шампионат в средата на сезон 2006 с тима на БМВ Заубер. Тогава той замени напусналия Жак Вилньов
Кубица спечели единствената си победа в F1 по време на Гран при на Канада 2008. Това бе и най-добрата кампания в кариерата му във Формула 1. 39-годишният състезател остана в семейството на БМВ до края на сезон 2009. След това германският производител изтегли участието си от F1.
Еднократният победител в F1 премина в тима на Рено през 2010 г. Първата му кампания с френския отбор бе сравнително силна, след като той спечели два подиума.
Кубица имаше договор с Рено и за сезон 2011. За нещастие, той претърпя тежка катастрофа по време на рали, провело се няколко седмици преди началото на предсезонните тестове. В резултат на това полякът временно прекрати състезателната си кариера.
39-годишният състезател изчезна от света на F1 за повече от 5 години. През това време той се включи в европейския рали шампионат (ERC) и световния рали шампионат (WRC). Освен това Кубица участваше и в някои състезания с GT автомобили.
Кубица се завърна на стартовата решетка на F1 през 2019 г. с Уилямс. Преди това той бе резервен пилот на базирания в Гроув отбор. Той обаче изкара една доста тежка кампания, в която спечели една точка. В края на сезона той се раздели с Уилямс и премина в Алфа Ромео. Там той бе резервен пилот в продължение на три кампании и записа два старта през сезон 2021. Миналата година той окончателно се сбогува с Формула 1 и се фокусира изцяло върху състезанията за издръжливост.
Бившият пилот от F1 има известен опит във Формула Е. Опитният поляк направи самостоятелен тест на пистата „Донингтън парк“ през 2017 г. В крайна сметка обаче той отказа да се присъедини към изцяло електрическия шампионат
По-рано този месец Кубица отправи доста остри критики към Формула Е. Той призна, че не му харесва фактът, че автомобилите от този шампионат са почти безшумни и направи доста интересно сравнение.
„Не съм против електрическите автомобили за писта. Всъщност съм имал различни предложения и съм отказвал такива за много пари“, сподели Кубица.
„Според мен един автомобил за писта или състезателен автомобил трябва да издава шум. Имам една поговорка, но е лошо да я казвам на глас. Това е малко като да правиш секс с надуваема кукла.“
„Спомням си тази миризма на бензин. Това се случи през 2006 г. в питлейна, когато мина Рено-то на Алонсо. Тогава имаше онзи аромат, който ми напомни за картинга“, каза още полякът.
Тази година Кубица стана световен шампион в клас LMP2 на WEC заедно с Луи Делетраз и Руи Андраде. Полякът ще се прехвърли в категорията на хиперавтомобилите през следващия сезон с тима на AF Corse. Очаква се единият от съотборниците му да бъде протежето на Ферари Робърт Шварцман.
The Golden Era of endurance racing continues… 🙌
2024 will see 19 Hypercars on the grid, from 9 different manufacturers 🤩#WEC pic.twitter.com/4ghlfdGoEv
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) December 5, 2023
Кубица не е първият пилото от F1, който отправя критики към Формула Е. Миналата година Себастиан Фетел също разкритикува електрическия шампионат и обяви, че той не е толкова екологичен, колкото изглежда. В същото време CEO-то на Формула Е Джеф Додс заяви, че „Формула 1 не е никак устойчив шампионат.“