Ландо Норис има договор с Макларън, но това не пречи във Формула 1 да продължават да разсъждават относно възможността той да напусне отбора от Уокинг преди края на 2025 г. В началото на сезон 2023 се говореше, че британският пилот може да отиде в Мерцедес или Ферари. През останалата част от годината се разсъждаваше дали няма да стане съотборник на Макс Верстапен в Ред Бул, с когото се разбират чудесно. Зак Браун каза, че в договора на Норис няма абсолютно никакви клаузи, позволяващи да си тръгне предсрочно.
„Броят на клаузите за възможно напускане е нула. Когато договорът му изтече, ако не се представяме добре и той не чувства, че може да печели победи и да се състезава за титла, то тогава може да ходи където поиска. Но освен, че има контракт, Ландо е много щастлив в екипа. Вижда прогреса ни и е отборен играч“, обясни Зак Браун.
Главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг се зарече още през 2022 г. да внимава много повече с пилотските споразумения след фиаското с Даниел Рикиардо. Тогава се наложи да изплати на австралиеца цялата му заплата, въпреки че пилотът си тръгна по негово настояване.
Ситуацията със Серхио Перес в Ред Бул обаче е такава, че според някои наблюдатели мексиканският пилот може да не изкара сезон 2024 в Милтън Кийнс
Независимо от изявленията на Кристиан Хорнер и Хелмут Марко, съмненията продължават. Съответно във Великобритания разсъждаваха покрай коледно-новогодишните празници за опциите на Ландо Норис. Бившият пилот от Формула 1 Джони Хърбърт например е на мнение, че не би си струвало риска сънародникът му да ходи в Ред Бул.
„Ако човек разсъждава от пилотска гледна точка, то човек винаги се старае да избере вариант, от който ще има най-много ползи. При това положение Норис ще се запита какъв риск би било да отиде в Ред Бул при ситуацията, в която се намира в момента“, сподели Хърбърт.
„Макларън се справя наистина много добре. От Макларън обожават Ландо. Той носи резултати, когато колата работи както трябва. Струва ли си тогава риска? Лично според мен не. Не би си струвало да напусне.“
„Норис все още е млад, тепърва ще става по-добър. А в момента Макларън върви по много добра траектория. Може да е в дори още по-добра позиция през 2024 г. Ще трябва да почакаме, за да разберем, разбира се, но не виждам защо би искал да си прави живота по-труден, когато всъщност е в много добра позиция в момента“, каза още Хърбърт.
Друг бивш пилот – Мартин Брандъл – пък смята, че Ландо Норис трябва да пази опциите си.
„Всеки шеф на отбор или пилот винаги ще твърди, че иска да работи или кара само за един отбор. Но Формула 1 е много малък бизнес като среда и кариери просто отлитат ей така. Затова трябва да пазиш опциите си отворени. Лоялността се отплаща. Особено сега може наистина да се изгради нещо заедно с един отбор от Формула 1. Но ако Норис изкара още една година без победа, то ще трябва или поне би трябвало да си подсигури възможно най-доброто място, което да му даде шанс да спечели шампионата“, отбеляза Брандъл.
View this post on Instagram