F1 назначи Емили Прейзър на поста главен търговски директор на притежателите на търговските права в спорта. Тя ще бъде пряко подчинена на главния изпълнителен директор на F1 Стефано Доменикали.
Прейзър изпълняваше такава роля по време на Гран при на Лас Вегас. Това бе единственото събитие в календара, в което F1 действаше и като организатор, отговарящ за подготовката и провеждането на състезанието
Прейзър се премества от Лондон в САЩ, за да ръководи събитието в Лас Вегас Вегас. Преди това тя е работила в ръководството на Формула 1 (FOM) като ръководител на търговското развитие и промотирането на състезанията.
Първото състезание в Лас Вегас от 41 години насам изискваше от F1 да преодолее редица проблеми. Те бяха свързани със затварянето на натоварените местни градски пътища, както и контактите със собствениците на хотелските казина по прочутия булевард „Лас Вегас Стрип.“
Прейзър има заслуга за осигуряването на няколко ключови търговски партньорства по време на подготовката на първото състезание в Лас Вегас. Събитието в крайна сметка бе признато за успешно въпреки проблемите с капаците на някои шахти. От това нещо пострада най-вече Карлос Сайнц. Пилотът на Ферари получи сериозни поражения в своя болид, след като премина върху лошо закрепен дренажен капак.
Според различи бизнес източници, само партньорството на Гран при на Лас Вегас с Хайнекен Силвър е на стойност $15 милиона годишно.
Според световния уебсайт за бизнес в областта на моторните спортове Blackbook Motorsport събитието във Вегас е донесло около 715 млн. долара към приходите на F1 за третото тримесечие. Това представлява увеличение със 7% на приходите на спорта на годишна база.
Главният финансов директор на MGM Resorts International Джонатан Халкиард заяви, че това Гран при на Лас Вегас най-печелившият уикенд по отношение на приходите от хотели в историята на компанията“. Това твърди доклад, публикуван в сайта The Nevada Independent.
Междувременно Прейзър ще пренесе същата търговска чувствителност и в F1 като цяло. Тя ще продължи да контролира работата на събитието в Лас Вегас и ще пътува напред-назад между югозападните щати и Лондон.
В същото време ФИА също преминава през период на обновяване на персонала си. Миналата седмица Тим Малион беше назначен за спортен директор в отдела за едноместни автомобили. Той замести на този пост като Стив Нилсен, който напусна тази длъжност след само една година.
After landing a lot of sponsors for @F1LasVegas, senior @F1 executive Emily Prazer has been promoted to chief commercial officer of the entire series.
🔲 Sponsor revenue was set to be at least high eight figures for 2023 if not low nine figures.
🗞: https://t.co/oFbXNTJUih pic.twitter.com/CoWz3cbiRd
— Adam Stern (@A_S12) January 13, 2024