Гран при на Унгария вече е класическа надпревара от Формула 1
Първото състезание на пистата Хунгароринг е проведено през 1986 г. и се радва на огромен интерес. Причината е, че това е първата F1 надпревара зад Желязната завеса. На пистата се стичат хора от цяла Източна Европа, публиката е близо четвърт милион души. От тогава досега стартът неизменно е в календара на световния шампионат.
Всъщност Гран при на Унгария се провежда за първи път през 1936 г., но на трасе в парк в Будапеща. Работата по пистата Хунгароринг започва на 1 октомври 1985 г. Трасето е завършено само за 8 месеца. Бърни Екълстоун от много години иска да организира състезание от Формула 1 в Съветския съюз. Негов приятел от Унгария обаче го насочва към родината си.
Трасето не особено широко, има много тесни завои. Не се използва през цялата година и затова в началото на състезателен уикенд е доста прашно. Изпреварванията са трудни, поради което стратегията има много сериозна роля. Времето обикновено е много горещо, но понякога е по-хладно и променливо, дори има превалявания.
Хунгароринг е сцена на забележителни надпревари въпреки характеристиките си на тясно и бавно трасе
През 1990 г. Тиери Бутсен задържа зад себе си далеч по-бързия Аертон Сена. През 1998-ма Михаел Шумахер печели с необичайна стратегия – тимът му Ферари променя намеренията си в средата на състезанието. Първите си победи в Гран при взимат точно на унгарската писта Деймън Хил, Фернандо Алонсо, Дженсън Бътън, Хейки Ковалайнен. Хил за малко не печели през 1997-ма с Ероуз.
Най-много успехи в Гран при на Унгария има Люис Хамилтън – 8. Михаел Шумахер е печелил 4 пъти там. С 3 победи е Сена, с по 2 са Нелсън Пике, Хил, Жак Вилньов, Мика Хакинен, Бътън, Себастиан Фетел. През сезон 2021 на Хунгароринг първа победа в кариерата си записва Естебан Окон. При конструкторите най-много успехи има Макларън – 11. Следват Уилямс и Ферари с по 7, Мерцедес има 5, а Ред Бул – 4.
View this post on Instagram
Новини за състезанието:
- В Мерцедес разтревожени от поведението на Верстапен: „На такъв бранд не му трябва пилот, който се тръшка при първия проблем“
- Антонели: Не знам дали ще съм готов за F1
- Гасли: Имаме твърде много технически проблеми
- Марко: Макс не е свикнал, ние също не сме достатъчно свикнали с факта, че трябва да се борим здраво със съперниците
- Интересите на пилотите срещу интересите на отбора – Хорнер, Васьор и Волф за случилото се в Макларън в Унгария
- Норис планирал да пусне Пиастри в последния тур, но го направил по-рано, за да не изглежда като идиот ако се появи сейфти кар
- Предупредителен знак ли е поведението на Верстапен в Унгария? Макс: RB20 не е достатъчно силен. Не всички в тима го схващат
- Скандали в Астън Мартин и Виза РБ: Строл не спази уговорка да върне позиция на Алонсо, Рикиардо бесен на стратегията
- Андреа Стела: Посочете ми един пилот, който на мястото на Ландо нямаше да протестира
- Нико Розберг: Някой трябва да обясни на Макс, че там всъщност има завой и затова Люис завива!
- Льоклер: Бяхме в по-добра от очакваната форма, Сайнц: Липсва ни темпо в сравнение с тези в челото
- Верстапен отговори на критиците си: Всички те могат да вървят на майната си
- Хамилтън записа подиум №200 в кариерата си
- Норис: Много съм щастлив за Оскар и отбора
- Пиастри: Това наистина е денят, за който мечтаех от дете
- Пиастри спечели Гран при на Унгария, Норис допълни двойната победа за Макларън
- 2024 Гран при на Унгария – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Мерцедес не е „напълно затворил вратата“ за Верстапен
- Алонсо разкритикува бързото спиране на Q3 заради инцидента на Цунода
- Цунода: Притеснявах се повече за автомобила, отколкото за тялото си
- Хамилтън: Беше много трудно да намерим правилния баланс на автомобила
- Сайнц: Четвъртото място беше най-добрият резултат, който можеше да постигнем днес
- Верстапен: Бяхме по-назад през целия уикенд
- Норис: Завършването на върха винаги е най-хубавата част от такава сесия
- ФИА ще тества използването на климатични системи в болидите от F1
- Норис най-бърз в третата тренировка на пистата Хунгароринг
- Макларън отговори на Ред Бул относно жалбата на тима към ФИА
- Ръсел: Изглежда не сме толкова конкурентоспособни в тези горещи условия
- Льоклер пое вината за инцидента във втората тренировка
- Верстапен: Това беше солиден старт на уикенда
- Норис: Чувствам, че имаме необходимата скорост в автомобила
- Норис пред Верстапен и Сайнц във втората тренировка на Хунгароринг, Льоклер катастрофира
- Мерцедес също пострада от глобалния IT срив
- Окон е бил една от опциите на Уилямс за 2025 г.
- Сайнц начело в първата свободна тренировка в Унгария
- Ред Бул и Астън Мартин с най-много новости на Хунгароринг
- Перес: Съсредоточен съм изцяло върху постигането на силни резултати
- ФИА ще следи за огъващи се крила с допълнителни камери (обновена)
- Льоклер използвал екстремни настройки на своя автомобил, за да се справи с подскачането
- Алпин блокира преминаването на Окон в друг отбор
- Гасли опитва да убеди Сайнц да се присъедини към Алпин
- Цунода: Ще бъде странно, ако Ред Бул избере Лиам като заместник на Перес
- Магнусен иска да остане в F1 през 2025 г.
- Гран при на Унгария ще бъде едно от най-горещите състезания за тази година
- Макларън отново има проблеми със своя моторхум
- Норис се надява да бъде конкурентен и в Унгария
- Магнусен напуска Хаас в края на сезона
- Ферари ще е с обновен под за SF-24 в Унгария
- Строл винаги е бил първи избор на Астън Мартин
- Верстапен се надява да се върне на върха този уикенд
- Волф: Все още не разполагаме с автомобил, който да се бори за победи всеки уикенд
- От Пирели са готови за класическото лятно състезание в Унгария
- Марко: Новостите за Унгария трябва да проработят, защото сме зад Макларън, а ако гледаме Силвърстоун – и зад Мерцедес