Себастиян Фетел победи в състезанието за Гран при на Малайзия в едно изпълнено със събития интересно състезание. Втори се нареди неговия съотборник в екипа на Ред Бул, Марк Уебър, който направи триумфа на отбора пълен. Трети и четвърта позиция заеха пилотите на Мерцедес, Люис Хамилтън и Нико Розберг, което бе сериозен успех за тима. Фелипе Маса завърши на пета позиция, а неговият съотборник Фернандо Алонсо отпадна още във втората обиколка. Десетката се допълни от съотборниците в Лотус, Ромен Грожан и Кими Райконен, следвани от Нико Хюлкенберг (Заубер), Серхио Перес с Макларън и Жан-Ерик Верн с Торо Росо.
Гран при на Малайзия започна на мокро трасе, след като обичайно за тази част на света в следобедните часове бе завалял дъжд. Пистата обаче изсъхваше и пилотите избраха да стартират с гуми интермедия.
На старта Фетел поведе, а Фернандо Алонсо изпревари своя съотборник Фелипе Маса и се опита да атакува водача. При спирането за втория завой обаче колата на испанеца се хлъзна и удари болида на Ред Бул отзад. В резултат на това предното крило на болида на Ферари се счупи. Вместо да влезе в бокса обаче испанецът се опита да се бори с излезлия на трета позиция Марк Уебър. При преминаването през старт финалната права, когато Уебър го изпревари, крилото на Алонсо се отчупи и той полетя неконтролируемо към зоната за сигурност.
Пистата продължи да изсъхва и в шестата обиколка Фетел бе първия пилот, решил да смени гумите интермедия със сухи медиум. Маса последва примера на германеца, но това явно не се оказа най-добрата стратегия. Марк Уебър остана на пистата и докато Фетел имаше проблеми с трафика, неговият австралийски съотборник влезе без проблеми в деветата обиколка и отново излезе начело на колоната. В същата обиколка през бокса мина и движещия се на трето място Люис Хамилтън, който обаче загуби време, правейки комична грешка и спирайки първо в бокса на Макларън, преди да осъзнае, че вече кара за Мерцедес.
Тази грешка обаче не се оказа решаваща и Хамилтън отново излезе трети зад Уебър и Фетел. Нико Розберг с втория Мерцедес пък бе четвърти, след като успя да се справи с Дженсън Бътън. Нико Хюлкенберг от екипа на Заубер пък се бе промъкнал неусетно до шестото място, а седми бе прекалено рано влезлия в бокса Маса. Ромен Грожан успя да изпревари Серхио Перес в 12-ата обиколка в битка за осмото място. Райконен направи същото 4 тура по-късно, излизайки девети.
В 20-ата обиколка Марк Уебър влезе в бокса, слагайки медиум гуми. Австралиецът излезе на пета позиция пред Нико Хюлкенберг. Добрата скорост на Ромен Грожан пък му позволи да настигне бързо Фелипе Маса. До развръзка на пистата обаче не се стигна след като двамата влязоха в бокса в 21-ата обиколка. До промяна в позициите им обаче не се стигна.
В 22-ия тур Хамилтън влезе в бокса, последван от Дженсън Бътън, Нико Хюлкенберг и Кими Райконен. И докато Хамилтън и Бътън успяха да запазят позициите си, Хюлкенберг бе изпреварен от Маса и Грожан.
В 23-ата обиколка и Фетел спря в пита, малко след него и Нико Розберг. Световният шампион отново излезе зад Уебър със своите нови хард гуми, а Розберг зад Хамилтън. Колите на Мерцедес обаче в този момент изглежда се движеха значително по-добре от тези на Ред Бул. В 25-ия тур Фетел се залепи зад съотборника си, но не успя да го атакува на старт финалната права. На малко повече от секунда зад тях дебнеше и Хамилтън.
Кими Райконен допусна грешка в 29-ата обиколка в стремежа си да се справи с Нико Хюлкенберг, която обаче не доведе до загуба на позиции. Това обаче приближи значително Перес зад финландеца. Мексиканският пилот на Макларън бе решен да се бори за деветата позиция.
Люис Хамилтън влезе в бокса в 31-ата обиколка, с идеята да не се движи зад изглеждащите по-бавни пилоти на Ред Бул. От екипа на Биковете контрираха и Уебър влезе обиколка по-късно, слагайки хард гуми. Розберг също мина през питлейна, слагайки хард. Фетел пък стори това тур по-късно, което се оказа решаващо. Той отново бе с хард сместа, но обиколката повече на пистата го изхвърли на трето място зад Хамилтън и малко пред Розберг.
Бътън бе начело, следван от Уебър, Хамилтън, Фетел и Розберг. В 35-ата обиколка Уебър успя да изпревари Бътън и да се върне отново начело. Хюлкенберг и Райконен не успяха да решат битката помежду си в бокса, въпреки че се опитаха да се движат гума до гума в питлейна. Бътън пък спря за смяна на гуми в 36-ия тур, но тръгна преди механиците на екипа на Макларън да сложат гайката на предната дясна гума. Той спря преди да излезе от питлейна, след като усети проблема, но забавянето го изхвърли извън десетката.
Темпото на Фетел бе доста добро и скоро успя да настигне Хамилтън. В 39-ия тур германецът успя да изпревари съперника си и да се хвърли в преследване на водача Уебър.
В 42-ата обиколка Хамилтън спря в бокса и сложи медиум гуми, излизайки четвърти пред Фелипе Маса. В 43-ия тур Фетел и Розберг влязоха за смяна на гуми, като и двамата сложиха медиум. И двамата запазиха позициите си, а Уебър мина за обслужване и сложи твърди гуми.
Австралиецът излезе на минимална дистанция пред Фетел, но германският пилот не успя да се възползва от по-добре загретите си гуми. В 46-ата обиколка обаче трикратния световен шампион атакува съекипника си и след напрегната борба гума до гума германецът успя да поведе.
Розберг се опита да изпревари своя съотборника си Люис Хамилтън, но британецът на два пъти успя да контраатакува и да се върне отново трети.
Маса пък се възползва от борбата между Серхио Перес и Кими Райконен. Първо финландецът изпревари пилота на Макларън, а после и Маса се справи с мексиканеца. Темпото на Ферари обаче бе по-добро бразилецът скоро излезе на шеста позиция зад Грожан.
От екипа на Мерцедес пък решиха да не рискуват, въпреки желанието на Розберг да се бори със съотборника си. Нарежданията за германеца бяха да не рискува, но изглежда пилотът с повече опит в отбора не бе особено доволен от това.
Две обиколки преди края Фелипе Маса успя изпревари и Грожан и да излезе пети. От Ред Бул пък предупредиха Фетел за прекомерно износване на предна лява гума. Това обаче изглежда не бе проблем и германецът спечели със сериозна преднина пред Марк Уебър. Пилотите на Мерцедес пък запазиха позициите си, което позволи на Хамилтън да се качи на подиума във второто състезание за екипа.
Така с първта си победа Себастиян Фетел поведе в класирането при пилотите, а Ред Бул при конструкторите. Отношенията между двамата съотборници обаче изглежда са максимално обтегнати след острата борба помежду им, решила победата в надпреварата за Гран при на Малайзия.