Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мекис отговори на коментарите на Зак Браун относно близостта между двата отбора...

Мекис отговори на коментарите на Зак Браун относно близостта между двата отбора на Ред Бул

1515
0
Лоран Мекис
Лоран Мекис, снимка Ред Бул Контент Пуул

Лоран Мекис отговори на последните коментари на Зак Браун относно връзките между Ред Бул и Виза РБ. Според французина, няма никакъв проблем в това да има два отбора с един собственик на стартовата решетка, стига да се придържат в рамките на правилата.

Австрийската компания притежава два отбора в F1- Ред Бул Рейсинг и Виза РБ (Visa Cash App RB). Това е така от 2006 г. насам. През годините двата екипа работеха напълно самостоятелно един от друг. Това обаче доведе до сериозна разлика в представянето. Например Ред Бул спечели шампионата при конструкторите последните две години, докато Алфа Таури беше на девето и осмо място

От ръководството на Ред Бул не бяха никак доволни от слабите резултати на втория си отбор. Затова бяха направени някои промени. Тук се включва преместване на аеродинамичния отдел на италианския тим в Милтън Кийнс и използване на възможно повече части, произведени от Ред Бул. В допълнение, австрийците изпратиха някои от своите инженери в младежкия си отбор.

По време на срещата на Комисията за F1 в Абу Даби някои шефове на отбори изразиха загриженост за това, че двата отбора използват едно и също съоръжение в Милтън Кийнс. Зак Браун дори призова ФИА да се намеси и да забрани подобен модел на собственост, който според него е остарял.

Близостта между двата тима на Ред Бул бе разкритикувана от CEO-то на Макларън. Американецът вярва, че Виза РБ може да направи огромен скок напред и дори да използва повече части от необходимото.

„Възможностите се изравняват. А мога да ви кажа от участието си в F1 комисията на ФИА, че гласуването (на Ред Бул и Виза РБ) винаги е едно и също, докато на теория не би трябвало да е в интерес на единия екип. Виждали сме известна колаборация и на пистата. А и те са технически много откровени. Казват си: „Ще вземем окачването“ и т.н“, каза Браун по-рано този месец.

Първоначално от Виза РБ отказваха да отговорят на коментарите на Браун. Това обаче се промени по време на вчерашната пресконференция в Бахрейн. По време на нея новия ръководител на тима Лоран Мекис изказа мнението си по въпроса

„Има няколко аспекта и това, което Зак казва. Несъмнено има разпоредби и съвети към тях“, заяви Мекис.

„Добре е също така да не забравяме защо имаме тези разпоредби, за да можем да споделяме някои от компонентите. Има две основни причини за това: Първата е, че като спорт искахме да имаме максимално близки разлики межди отбора който печели и този, който е в средата на колоната.“

„Това [беше направено], за да се позволи някои компоненти да бъдат споделени. Така ще се избегне твърде голямото разминаване между отборите на върха и тези в дъното на решетката.“

„Ако погледнете резултатите от миналогодишния шампионат и дори ако съберете само резултатите на четирите отбора от долната част на шампионата (Уилямс, Алфа Таури, Алфа Ромео и Хаас), ние дори не наваксахме това, което [Алпин] направи за шестата позиция (съответно 83 точки срещу 120)“, добави шефът на Виза РБ.

„Ако погледнете шампионата, ще видите, че разликата все още е доста голяма. Това означава, че автомобилите в задната част се борят да спечелят няколко точки.“

Мекис обясни и друга причина, поради която регламентът на F1 позволява подобно неша.

„Втората причина, поради която регламентът беше направен по този начин, е да предложи по-устойчив бизнес модел. Да, ние сме на много добро [място] в търговско отношение и инвестициите в F1 са фантастични. Все пак има една проста реалност, в която повечето от акционерите на отборите влагат пари. Преди да премахнем това, което е по-устойчив бизнес модел, трябва да имаме дългосрочен поглед върху това, което ще се направи за спорта през следващите няколко години“, завърши Лоран Мекис.