Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мекис: Изграждаме един нов отбор на изключителна база

Мекис: Изграждаме един нов отбор на изключителна база

1517
0
Лоран Мекис, Юки Цунода, Даниел Рикиардо и Петер Байер
Лоран Мекис, Юки Цунода, Даниел Рикиардо и Петер Байер, снимка Ред Бул Контент Пуул

Лоран Мекис официално застана начело на екипа на Виза РБ. Френският специалист даде първото си интервю на новия си пост и разкри визията си. Мекис каза, че в момента се „изгражда един нов отбор на изключителна база“. Той добави, че ще превърне историческите слабости на тима в негови силни страни.

Тази сутрин беше представена новата идентичност на Виза РБ. Отборът от Фаенца показа новия си автомобил и разцветка. На събитието присъства и Мекис. 46-годишният инженер застана начело на Виза РБ в началото на годината.

Това е втори престой за Мекис във Фаенца. Преди това той работеше във втория отбор на Ред Бул в периода 2006-2014 г. , както и в неговия предшественик Минарди. До средата на миналата година французинът работеше във Ферари като спортен директор

Мекис е поредното ново попълнение в ребрандирания отбор на Виза РБ (Visa Cash App RB). Тимът се подсили още с Алан Перман, Гийом Кастелани и Тим Гос. Последният ще започне работа по-късно тази година, тъй като сега се намира в период на „gardening leave“.

Отборът на Виза РБ на практика е разположен на две места. Основната база на тима се намира във Фаенца. В Бистър пък има филиал, където се провеждат аеродинамични. тестове. Традиционно разделянето на един отбор от F1.  на две места се е считало за слабост. Понастоящем Алпин и Хаас следват следват подобна тенденция. Французите имат бази в Енстън и Вири Шатийон, докато Хаас на практика е разположен на три места- Канаполис/Банбъри/Маранело.

Мекис вярва, че разположението на Виза РБ на две места не е проблем. Според него, отборът може само да спечели от това нещо.

„Колко често се захващате с проект, който в голяма степен представлява създаване на нов екип?“, сподели Мекис в интервю за сайта на F1. „Това е духът, който витае във Фаенца в момента. Изграждаме един нов отбор на изключителна база.“

Виза РБ се намира в процес на разширяване на присъствието си в Обединеното кралство. Според Мекис, подобен растеж е необходим за тима

„Дълго време имахме две централи – Фаенца и Бистър. Отделите в Бичестър (където е базирана аеродинамиката, заедно с някои дизайнерски функции) ще се преместят в нови помещения в Милтън Кийнс“, продължи шефът на Виза РБ. „Исторически погледнато, наличието на две централи винаги е било недостатък. Но ние сме в 2024 г. и светът се е променил значително. Начинът, по който хората си взаимодействат също се променя. Искаме да направим така, че това нещо да работи. Искаме да превърнем компанията си в такава, която не се нуждае от местоположение.“

„Ако утре един отдел е разделен между Фаенца и Милтън Кийнс, ще смятаме, че това е нормално. Това е предизвикателство. Смятаме, че то носи със себе си много предимства. Можем да наемем най-добрите хора в Обединеното кралство и да наемем най-добрите хора в Европа.“

Виза РБ се премества на същото място, където се намира и големия брат Ред Бул. Това е част от идеята за постигане на ефективност между двете структури, които имат един и същ собственик.

По отношение на вземането на части от Ред Бул, Мекис казва, че те „не [вземат] строго погледнато максимума, но са доста близо до него. Според него това е нормално, ако два отбора са собственост на една и съща компания“. Французинът потвърди, че двата тима ще използват идентично предно и задно окачване, както и скоростна кутия.

Някои отбори отправиха сериозни критики към близкото сътрудничество между двата екипа на Ред Бул. Но според Мекис, Виза РБ не прави нищо лошо

„Правилата са пределно ясни по отношение на това какво трябва да направите сами и какво можете да купите. В исторически план например е прието, че купуваш захранващия си блок от трета страна. Заедно със задвижващата система можете да закупите скоростната кутия и окачването. Това са основните елементи, които можете да закупите, ако решите да го направите.“

„Регламентът гарантира, че останалата част от автомобила правите сами – шасито, аеродинамиката, охладителните системи и всичко, което влияе сериозно на представянето. Това определя кои производителите. Регламентът по тази тема е много ясен“, добави Мекис.

„Намираме се в ситуация, в която имаме един собственик на два отбора. Разбира се, ние се питаме какво можем да споделим? Трябва да споделяме. Гледаме регулациите и правим споделянето, което сме в състояние да направим. От страна на това, което имаме в ръцете си – което е най-голямата част от автомобила – ние натискаме колкото можем повече, за да се подготвим да се борим за по-големи успехи.“

„Това нещо идва и с някои отрицателни страни. Ако вземете чужда скоростна кутия, което правят много отбори, ще трябва да изчакате, докато отборът проектира скоростната кутия, за да разберете къде ще бъдат точките на окачването ви. Това на свой ред влияе на решенията ви за аеродинамиката. Има компромиси.“

Традиционно Торо Росо/Алфа Таури/Виза РБ служеше като средство за млади пилоти, които после имаха възможност да се прехвърлят в Ред Бул. Но през последните години тимът залага на пилоти с повече опит. Доказателство за това е наличието на Даниел Рикиардо и Юки Цунода

Мекис бе категоричен, че отборът ще продължи да се фокусира върху младите пилоти и в бъдеще. Трябва обаче да се имат предвид другите цели, за които се смята, че се изискват от висшето ръководство на Ред Бул. Затова отново се очаква да бъдат правени компромиси.

„Обучаването на млади пилоти за семейството на Ред Бул все още е ключов аспект на проекта, макар че със сигурност не е единственият. Имаме и други приоритети. Но това е една от ключовите причини защо сме тук. Това е в ДНК-то ни от дълго време. Днес с Юки и Даниел имаме невероятен баланс между младост и опит. Това е почти идеалната комбинация“, завърши ръководителят на Виза РБ.