Кими Райконен и Макс Верстапен обвиниха единодушно Валтери Ботас за инцидента, който ги извади от Гран при на Испания веднага след старта на надпреварата.
След изгасването на светлините тримата се озоваха почти един до друг в първи завой. Пилотът на Мерцедес закачи сънародника си, който на свой ред отнесе състезателя на Ред Бул. Кими и Макс отпаднаха след катастрофата (и двамата бяха със счупено окачване, но холандецът успя да прибере болида си в бокса за разлика от съперника от Ферари). Валтери също не завърши, но причината бе повреда на задвижващата система на по-късен етап от надпреварата.
„Всичко започна, когато ме удариха отзад вдясно. Колата подскочи, а след това очевидно не можеш да я контролираш. Дойде и ударът с Макс, но цялата ситуация се появи заради първоначалния контакт. Какво можех да направя? Стартирах добре, веднъж бях блокиран от Ботас на правата. Трябваше да намаля, докоснахме се и това бе краят на състезанието ми”, обясни Райконен.
Верстапен се съгласи изцяло с него: „Валтери удари Кими, който, разбира се, нямаше как да удържи автомобила си и се заби в мен. По принцип е възможно три коли да минат през първи завой, но подобна ситуация винаги е на ръба. Малшанс. Наясно си, че е сложно, когато се озовеш от външната страна. Опитвах се да оставя някакво пространство, когато Ферари-то ме блъсна. Но това е част от надпреварите.”
Ботас почти се извини с репликата: „Не бе нарочно.”
„Бях от вътрешната страна на първи завой, Кими се появи и опита да ме изпревари”, продължи финландският състезател на Мерцедес. „Аз се постарах да запазя достатъчно скорост, но със сигурност не се ударихме нарочно. Всъщност беше съвсем малко докосване.”
Валтери каза също така, че по принцип му е липсвала достатъчно скорост в състезанието, но въпреки това не очаквал повредата на двигателя.
„Вършех всичко по силите си. Бях наясно, че ми липсва темпо, както и че съм с различна стратегия. Честно казано, чувствах се добре днес и изобщо не мислех за мотора. Проблемът бе, че от началото нямах достатъчно скорост, което наложи и промяна в стратегията. Опитахме се да направим състезанието с едно спиране. Мисля, че можеше да се получи, но без Люис [Хамилтън] и Себ [Фетел] пред мен. Накрая всичко приключи. По принцип на хартия задвижващата система можеше да изкара още едно състезание, но изглежда й дойде в повече”, допълни Ботас.