След почти 20 000 км, навъртени в Бахрейн през трите дни на предсезонния тест на отборите от Формула 1, изводите изглеждат познати. Всички твърдят, че Ред Бул RB20 и Макс Верстапен ще са начело. Не е ясно само с каква преднина. Зад тях разликите между Мерцедес, Ферари, Макларън и Астън Мартин са минимални. Виза РБ, Уилямс и Заубер ще се борят да се включат поне от време на време в битката точно пред тях. А незавидният приз за най-лошо представяне в изпитанията остана да се реши между Алпин и Хаас. И този път американският тим не е последен.
В Хаас всъщност са доста доволни от теста. Тяхната цел изобщо не бе да работят по новата кола
Отборът на Джийн Хаас под ръководството на новия шеф Аяо Комацу се съсредоточи върху програма за гумите, с които имаше сериозни грижи през сезон 2023. Екипът искаше да намери начин да не ги износва прекалено и според резултатите успя да го постигне.
В анализ на Ауто Мотор унд Шпорт се посочва, че докато преди година VF-23 е „изяждал“ гумите за десетина обиколки, то сега темпото е било постоянно в дълги серии.
„В продължение на два дни правихме само дълги серии, за да изследваме поведението на колата. Трябва да кажа, че постигнахме целите си на 85% и дори 90%“, посочи Комацу.
View this post on Instagram
Същевременно отзивите относно новия Алпин A524 са много далеч от положителни. Алпин е с най-лошите данни от всички в приключилия в края на миналата седмица тест, пише немското издание
„Болидът е твърде тежък, аеродинамично неефективен, бавен и в една обиколка, и в дълга серия. И при това положение има съмнения за съществуването на самия екип. Нито един заводски отбор не може да си позволи постоянно да е закотвен в дъното на грида. Освен това висши инженери вече тръгват да напускат“, се казва в анализа.
При това положение представянето на Алпин ще е особено любопитно от гледна точка представянето им в предсезонния тест.
View this post on Instagram