Александър Албон също коментира карането на Кевин Магнусен в Джеда. Пилотът на Уилямс не беше никак доволен от маневрите на датчанина в опитите му да защити позицията си. Албон също така изрази опасения, че това може да „насърчи“ други пилоти да правят подобни действия в бъдеще.
Магнусен получи две 10-секундни наказания по време на Гран при на Саудитска Арабия. Първото от тях беше именно заради контакт с Албон. После пилотът на Хаас караше изключително дефанзивно в опит да помогне на съотборника си Нико Хюлкенберг. В резултат на това той напусна трасето с четирите колела и спечели предимство
Състезателят на Хаас получи ново наказание заради тази си маневра. Въпреки това той остана на трасето и продължаваше да забавя колоната от болиди зад себе си, в която беше и Албон. По този начин Магнусен съсипа състезанието на някои от своите съперници, но от друга страна помогна на Хюлкенберг да финишира десети.
Албон призна, че не се сърди на Магнусен заради контакта между двамата. Англо-тайландският състезател обаче беше разочарован от поведението на датчанина и не беше съгласен с второто му наказание.
„Мисля, че това беше справедливо“, каза Албон, когато беше попитан за първоначалното наказание, наложено на Магнусен. „Случва се, тъй като беше малко тясно. Не ми харесва как е оформен този завой. Той се набива на очи, заради което става леко подвеждащо.“
„Трябва да оставяте повече място, отколкото предполагате, заради това, че завоят много остър. Можеха просто да го направят по-плавен. Смятам, че така щеше да е по-лесно и нямаше да бъде толкова зле“, продължи пилотът на Уилямс. „В другият случай Магнусен беше малко нахален. Искам да кажа, че на практика той генерира точка на съотборника си за сметка на 10-секундно наказание. Защо някой да не го направи на друго място? Не мисля, че наказание от порядъка на 5-10 секунди е правилно. По-добре ще бъде да се върне позицията и да си остане така“, каза още Албон.
Албон и преди се е оплаквал, че пилотите са получавали предимство, като са излизали от пистата, за да минат пред него и след това са създавали достатъчно голяма разлика, за не им окаже влияние евентуално наказание.
„Видяхте го онзи уикенд. Мисля, че всеки отбор би направил същото, ако пожертва един пилот за гарантирани точки. Може би топ отборите няма да го направят. Но тези от средата на полето, които трябва да вземат точки при всяка възможност, биха го направили всеки път. Вярвам, че може да видите повече пилоти да го правят, само за да гарантират на съотборника си спечелването на някоя точка“, заключи Александър Албон. Пилотът на Уилямс в крайна сметка финишира 11-ти в надпреварата на уличната писта в Джеда и отново си тръгна с празни ръце.
Pushing to the VERY LIMIT 😮💨 @alex_albon
🎥@F1 pic.twitter.com/QjuurWmanM
— Williams Racing (@WilliamsRacing) March 11, 2024