Мерцедес ще експериментира с W15 по време на уикенда в Австралия. Това потвърди оперативният директор Андрю Шовлин. Според неговите думи, германският производител се надява да намери решение на проблемите в първите два старта от настоящата кампания.
Тимът от Бракли имаше много проблеми в началото на сезон 2024 в F1. В Бахрейн Люис Хамилтън и Джордж Ръсел се оплакаха от прекомерно подскачане, особено при движение с по-малко гориво. Седмица по-късно автомобилът на Мерцедес изпиташе огромни затруднения във високоскоростните завои в Джеда. Този проблем беше очевиден за всички и беше определено от Тото Волф като „фундаментален.“
В Мерцедес работят усилено, за да разрешат проблемите си от първите два старта за годината. Шефът на тима обаче беше по-оптимистично настроен в сравнение с предишните две години.
Оперативният директор на Мерцедес Андрю Шовлин също коментира проблемите на автомобила в първите два старта за сезон 2024. Британският инженер разкри, че тимът ще „експериментира“ по време на уикенда в Австралия и ще продължи да усъвършенства F1 W15.
„Определено има важни данни, които събрахме от Джеда. Разглеждаме и данните от състезанието в Бахрейн и тестовете.
Ще измислим план как да подходим към свободните тренировки в Мелбърн. Но той не се основава само на това, което направихме в Джеда“, сподели Шовлин в клип на Мерцедес.
„В момента се извършва много работа в отдела аеродинамика и този за динамика на самия автомобил. Опитваме се да разработим някои експерименти там, които, надяваме се, ще ни дадат посока, която е добра за представянето на болида“, добави оперативният директор на Мерцедес.
Шовлин потвърди, че представянето във високоскоростните завои е един от ключовите проблеми, които екипът разглежда. Той предполага, че слабостта на F1 W15, която се оказа скъпоструваща в Бахрейн, се дължи на комбинация от фактори
„Това са няколко неща. Едно от тях е, че балансът не беше страхотен. В тези много бързи завои стените не са особено далеч – т.е. тези, в които пилотът иска да има голяма увереност – и доста често ни се случваше да изпадаме в ситуацията свръхзавиване, особено ако те се опираха на гумите.“
„Лесно можете да си представите колко неприятно е това за пилотите. Това нещо беше фактор в квалификацията и състезанието. В квалификацията също страдахме малко от отскачането. Този феномен беше по-малък проблем в състезанието. Тогава в автомобила има повече гориво и се движиш малко по-бавно. Това като че ли успокои малко нещата и не беше такъв проблем.“
„Най-големият ни проблем е, че наистина нямаме достатъчно сцепление там. Това е едно от нещата, върху които работим усилено тази седмица, защото в Мелбърн има подобен характер на завоите. Вършим много работа, за да се опитаме да разберем защо нямахме сцеплението на някои от близките ни конкуренти.“
Шовлин също така потвърди, че Хамилтън и Ръсел са заложили на различни настройки в Джеда.
„В някои случаи пилотите ни се оплакваха от подскачането. Затова търсихме начини да подобрим ситуацията. Можете да си играете с височината на возене и с играете с твърдостта на окачването и всичко това изглежда ефективно.“
„Те също така се опитваха да настроят баланса в диапазона на скоростта. Искахме да разберем как се чувства автомобилът в диапазона на ниските скорости и какъв е при високи скорости.“
Макар че автомобилите на Мерцедес започват да работят по-късно от очакваното, Шовлин вярва, че са научени полезни уроци: „Когато променяте нещата, можете да видите разликите. Когато в един автомобил се правят промени, можете да видите как той се представя в различните серии.“
„Можем да разгледаме и глобалното представяне на двата автомобила. В основата бяха ограниченията, които имахме в квалификацията и състезанието. Като цяло те бяха еднакви и за двете коли.“
„Това ви казва, че разликата не е малка и че това не е малка част от наклона, пружина или щанга тук и там. Това е нещо по-фундаментално, което трябва да проучим и разберем“, завърши оперативният директор на Мерцедес.
Saudi snapshots straight from our camera roll 📲 pic.twitter.com/U4OXVyqPgD
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 14, 2024