От Алпин признаха, че са били шокирани да бъдат на последна стартова редица в Бахрейн. Според Бруно Фамен, слабото представяне през първия състезателен уикенд за 2024 г. допълнително е подчертало нуждата от сериозни промени във френския отбор.
Алпин имаше ужасяващ старт на сезон 2024 в F1. Автомобилите на тима заеха последните две стартови позиции в Бахрейн. След това Пиер Гасли и Естебан Окон финишираха далеч от зоната на точките и се бореха с трудния за управление А524
Броени дни след края на Гран при на Бахрейн стана ясно, че в Алпин се е разделили с две ключови фигури. Това са техническият директор Мат Харман и главният аеродинамик Дирк де Беер. Малко по-късно стана ясно, че Харман е депозирал оставката си още преди началото на предсезонните тестове. В същото време тимът направи преструктуриране на техническия си отдел, подобно на това на Макларън преди година.
Шефът на Алпин Бруно Фамен беше наясно, че отборът ще изпитва затруднения през първите няколко старта за тази година. Френският специалист дори реши да не обръща внимание на резултатите, които постигат Гасли и Окон. Въпреки това Фамен е бил шокиран след края на квалификацията на пистата в Сахир.
„Вярно е, че това беше шок, защото наистина очаквахме труден старт на сезона. Ние знаехме това и го казахме още по време на представянето на нашия автомобил“, сподели Фамен.
„Честно казано бях шокиран да видя, че заехме последната редица в Бахрейн. Това само потвърди необходимостта от промяна в нашия отбор и ние я направихме“, добави шефът на Алпин.
Макар да знае колко сериозни са проблемите на Алпин, Фамен остана оптимист и заяви, че сезонът в F1 едва сега започва.
„Основните ни проблеми са напълно ясни. Трябва да си спомним, че бяхме едва в първия старт от един дълъг сезон“, продължи шефът на Алпин. „Колата е напълно нова. Идват няколко разработки. Разбирането на проблемите е ключът към тяхното решаване. Имаме ясна идея какви са проблемите и работим здраво.“
В Алпин разкриха и защо са избрали подход, подобен на този, използвана понастоящем от Макларън. Френският отбор създаде три отделни длъжности. Джо Бърнел зае поста технически директор по инженерните дейности, Дейвид Уитър стана отговорник за аеродинамиката, а Киарон Пилбийм стана технически директор по представянето. Тримата работят заедно и отговарят пред Фамен
Фамен изрази увереност в ефективността на промените в Алпин. Френският специлиаст се позова и на подобреното представяне на отбора на пистата, постигнато през втората половина на 2023 г.
„Наистина искаме да пренесем във фабриките това, което направихме на пистата в края на миналия сезон. Имам предвид промяна на начина на мислене и разгръщане на креативността. Наличието на трима технически директори прави организацията много по-хоризонтална и по-малко вертикална.“
„Това ни дава по-голяма активност и по-голяма гъвкавост . Мотото ни е наистина да развиваме нашите хора. Разполагаме с много талантливи специалисти и искаме те да допринесат колкото се може повече за проекта, за екипа и за компанията.“
Промените в Алпин трябва да донесат успех в дългосрочен план. Фамен обаче очаква новата техническа структура да донесе и краткосрочни ползи.
„И двете, защото имаме нов автомобил A524. В него има потенциал“, настоява той. „Със сигурност ни предстои нещо, но трябва да променим и начина си на развитие на автомобила. Трябва да променим общия си подход. Всичко, което ще научим за A524, със сигурност ще бъде много полезно за развитието на A525“, завърши Бруно Фамен.
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) March 15, 2024