Джейк Денис направи анализ на началото на сезон 2024 в F1. Британецът призна, че от Ред Бул са очаквали „по-голямо предизвикателство от страна на Мерцедес.“ Денис също така призна, че от Ферари са намалили разликата спрямо австрийския отбор.
Денис познава много добре Ред Бул. 28-годишният британец е развоен пилот вече повече от 4 години. В края на миналия сезон той се включи в първата свободна тренировка в Абу Даби, както и в тестовете след това.
В началото на 2024 г. Денис се изказа доста песимистично относно шансовете някой отбор да детронира Ред Бул от върха. Действащият световен шампион във Формула Е беше категоричен, че австрийският екип ще продължи да доминира, освен ако „Ферари или Мерцедес не намерят по някакъв начин секунда на обиколка за една нощ.“
Прогнозите на Денис в крайна сметка се оказаха напълно верни. В момента Ред Бул продължава хегемонията си в F1 и отново няма сериозна конкуренция. „Червените бикове“ спечелиха с лекота първите два старта от сезон 2024 и се очаква да триумфират и този уикенд.
Според Денис, основната тайна за успеха на Ред Бул е с свързана с това екипът да предостави на своите пилоти болид, който произвежда много притискаща сила.
„Мисля, че количеството притискаща сила, което може да даде автомобилът, както и балансът в RB20 са много добри“, сподели Денис. „Не става дума за това, че автомобилът е твърде нервен във високоскоростните завои или има много недозавиване в бавните завои. Като цяло той е много неутрален. Това дава възможност на Макс Верстапен и Серхио Перес да преминат през всички различни завои с голяма увереност.“
Доминацията на Ред Бул накара съперници като Ферари и Мерцедес да променят концепциите на своите болиди. Двата отбора продължават да правят всичко възможно, за да съкратят максимално разликата си спрямо върха. Но до момента Ред Бул продължава да има сериозен аванс, след като заложи на още по-авангарден дизайн при разработването на RB20.
Денис коментира представянето на двата най-сериозни съперника на Ред Бул. Световният шампион във Формула Е бил, че в Мерцедес не разполагат с по-силен автомобил. В момента германският производител се бори с фундаментални проблеми в F1 W15, които се проявява при движение във високоскоростни завои
„Разбира се, не може да се отрече, че Ферари леко намали разликата“, обясни Денис. „Очаквахме малко по-голямо предизвикателство от страна на Мерцедес. Изглежда, че първите няколко състезания бяха трудни за тях.
„Очаквахме разликата да се намали и това се случи. Все пак очаквахме малко по-голямо предизвикателство в състезанията. Ще видим какво ще се случи когато отидем на малко по-традиционни писти, защото все още не сме били на такива. Тази в Бахрейн е трудна за гумите, а Джеда е много уникална улична писта. Очаквам с нетърпение да отида на по-нормални трасета“, завърши развойният пилот на Ред Бул.
Тази година Денис защитава титлата си във Формула Е. Състезателят на Андрети заема четвърто място във временното класиране. По-рано тази година той спечели първия старт в Дирия. В останалите обаче той не се качи на подиума, като в последния старт по улиците на Сао Пауло остана пети.
Вижте тази публикация в Instagram.